قانون ارسال ایمیل گروهی

ارسال ایمیل گروهی امروزه در بازاریابی اینترنتی اهمیت ویژه ایی دارد.اسپم شدن این گونه ایمیل ها اثر نا مطلوبی در بازاریابی اینترنتی و کسب و کار شما می گذارد.

در این جا روش‌هـایی برای دریافت نکردن اسپم در ارسال ایمیل تبلیغاتی به شما ارائه می دهیم

با در نظر گرفتن برخی نکات، تعداد اسپم هـا را  در ارسال ایمیل تبلیغاتی می توان کاهش داد. اسپم هـا ارتباط مستقیمی با ویروس‌هـا نداشته و حتی ممکن است ایمیل‌هـایی که از منابع معتبر ارسال شده اند نیز در زمره این گروه قرار گیرند.

قبل از ارسال آدرس ایمیل به صورت آنلاین، باید به دنبال قوانین و حریم خصوصی یک سایت مورد نظر گشت. سایت‌هـای شناخته شده دارای یک لینک خاص روی سایت خود به منظور آشنایی کاربران با سیاست‌های آن سایت در خصوص نحوه برخورد با اطلاعات ارسالی هستند. باید قبل از اارسال ایمیل گروهی آدرس ایمیل خود یا دیگر اطلاعات شخصی، آن را مطالعه نمود و از اینکه مالکان یا مسئولان سایت قصد انجام چه کاری را با اطلاعات ارسالی دارند آگاه شوید.

زمانی که برای دریافت خدمات یا صورت حساب جدید عملیات وارد شدن انجام می شود، ممکن است بخشی گزینه‌ها به صورت پیش فرض انتخاب شده باشند که در خصوص محصولات یا سرویس‌هـای جدید به آن آدرس ایمیل ارسال شود. بنابراین در صورتی که آنان به همان وضعیت باقی بمانند، به زودی حجم زیادی از نامه‌های الکترونیکی دور از انتظار، ارسال خواهد شد.

باید قابلیت فیلترینگ برنامه‌ها و سرویس‌های پست الکترونیکی در ارسال ایمیل گروهی را شناسایی و به کار برد. در بسیاری موارد می توان آدرس یا دامنه‌های ناخواسته را بلوک کرد.

هرگز روی لینک‌های موجود در یک اسپم نباید کلیک کرد. با کلیک لینک ارسالی توسط یک اسپم، صرفا معتبر بودن آدرس ایمیل به اطلاع آنان رسانده شده است. گزینه (عدم عضویت یا لغو اشتراک) نیز روش دیگری به منظور جمع آوری آدرس‌های ایمیل معتبر است. در این روش با استفاده از تیترهای جذاب کاربران تشویق به دیدن عکس، فیلم و... می شوند. بسیاری از کاربران کنجکاو نیز فریب این روش را می خورند و در نهایت به دام این اسپم ‌ها می افتند. توجه کنید که آلوده شدن شما به این نوع هرزنامه‌ها دوستان و کسانی را که با آنها ارتباط ایمیلی دارید، آلوده می کند. پس همه نکات را که به امنیت شما در ارسال ایمیل تبلیغاتی کمک می کند جدی بگیرید. همچنین تلاش کنید که اطلاعات خود را مرتب به روز کنید.

در  ارسال ایمیل گروهی باید مراقب ایمیل‌هـا با فرمت اچ تی ام ال نیز بود. بسیاری از شرکت ‌ها این ایمیل‌هـا را همراه با یک فایل گرافیکی لینک شده ارسال می کنند. زمانی که برنامه سرویس گیرنده ایمیل، اقدام به دانلود گرافیک می کند، آنان می دانند که ایمیل باز شده است. با غیر فعال نمودن گزینه دریافت اتوماتیک گرافیک در ایمیل و مشاهده ایمیل‌هـا با فرمت صرفا متن، می توان پیشگیری لازم را در خصوص این مساله انجام داد.

از آدرس ایمیل خود هنگام ارسال ایمیل گروهی محافظت کنید. هیچ دلیلی ندارد که در هر سایتی می روید ایمیل خود را وارد کنید. البته این اتفاق ممکن از در حالت پر کردن فرم های کاغذی هم برای شما بیافتد. به عنوان مثال ممکن است به رستوران یا هتلی رفته باشید و در برگه اطلاعات هتل یا کارت نظر دهی رستوران از شما بخواهند که ایمیل تان را وارد کنید.

اکثر وب سایت‌هـا برای ارائه خدمات رایگان از کاربر می خواهند حساب کاربری رایگان با ایمیلی معتبر بسازد. اما هزینه این خدمات رایگان به شکل دیگری باید پرداخت شود. بسیاری از شرکت‌هـا این آدرس‌های ایمیل را جمع آوری کرده و ایمیل فهرست‌هـای مختلفی می سازند که متناسب با علاقه کاربران دسته بندی شده است. این ایمیل فهرست‌هـا به شرکت‌های تبلیغاتی و تجاری فروخته می شوند. به این صورت کاربران ناخواسته درگیر این تجارت پرسود شده و روزانه ده‌هـا هرزنامه دریافت می کنند.

وقتی برای ثبت نام در یک سرویس اینترنتی اطلاعات خود را وارد می کنید، به گزینه‌هـایی که به صورت پیش فرض انتخاب شده اند دقت کنید. در برخی مواقع این وب سایت‌هـا از شما سوال می کنند که می توانند به صورت مرتب خبرنامه خود را برای شما ارسال کنند. با عدم انتخاب این گزینه‌هـای پیش فرض از دریافت خبرنامه‌هـا و تبلیغات روزانه و هفتگی این وب سایت‌هـا راحت شوید.

استفاده از فیلتر در ارسال ایمیل گروهی مفید است. بسیاری از شرکت‌هـای سرویس ایمیل به شما این امکان را می دهند که ایمیل‌های دریافتی خود را پالایش کنید. این کار می تواند بر اساس یک کلمه یا یک عبارت مشخص صورت گیرد. پیام را به عنوان اسپم گزارش کنید. همان طور که گفته شد بسیاری از سایت‌هـای ارائه دهنده خدمات پست الکترونیکی این امکان را به شما می دهند تا نامه‌هـای ناخواسته‌ای را که دریافت می کنید فیلتر کرد تا با این کار دیگر آن ها را دریافت نکنید. با این کار از این پس این ایمیل‌هـای ناخواسته به پوشه اسپم ایمیل شما می رود. برخی سرویس‌هـا این خدمات را ساده‌تـر و هوشمندتر ارائه می کنند. به عنوان نمونه در سرویس جی میل کاربر می تواند با انتخاب پیام دریافتی و فشار دادن دکمه Report messages as spam، ایمیل را به بخش مربوط به هرزنامه‌هـا بفرستد و پس از آن اطمینان حاصل کند که ایمیل‌هـای مشابه (از نظر عنوان و فرستنده و گاهی محتوا) در بخش اصلی ایمیل جمع نخواهند شد.