23
فروردین

تعامل بهتر با مشتریان با ارسال ایمیل گروهی

چیزی که این روزها بسیار واضح است 77% تاجران و صاحبان مشاغل ترجیح می دهند از طریق ارسال ایمیل گروهی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و این کار زمانی ایده آل است که این ایمیل ها به دست همه ی مشتریان برسد. ایجاد ارتباط از طریق ارسال ایمیل گروهی  راهی موثر برای افزایش مشتریان و حفظ آن ها به صورت مشتری دائمی  است.

در حال حاضر ارسال ایمیل گروهی برای  بازاریابان اینترنتی یک چالش است به خاطر این که همه ی افراد  علایق و احتیاجات یکسانی ندارند.  

با رعایت  نکات زیر سعی بر این است که بتوان با مشتریان تعامل بهتری ایجاد کرد

_   بین محتوای ایمیل های ارسالی  و  بخش بندی مشتریان یک تعادل ایجاد کنید .

_  از قبل محتوایی  را که می خواهید در ارسال ایمیل گروهی  ایجاد کنید مشخص کنید .

هرچند امکانات موجود زیاد هستند ولی باید آن ها را بر اساس درجه اهمیت،  اولویت بندی و دنبال کرد. بر روی محتوا های ارزشمند تمرکز کنید و سعی کنید از آن ها در ارسال ایمیل گروهی خود استفاده کنید.

_  اطمینان حاصل کنید که بخش بندی ایمیل ها بر اساس یک استراتژی درست انجام می شود. برای این کار بازاریابان اینترنتی موفق را به عنوان الگو برای خود قرار دهید. از ابزارهای موجود برای ایجاد محتوای ارزنده به خوبی استفاده کنید چرا که فرایند بازاریابی ایمیل تاثیر به سزایی بر کسب و کار شما می گذارد.

_   به مشتریان خود گوش دهید و آزمایش کنید.

مشتریان دوست دارند بیشتر محصولاتی را که به آن ها علاقه مند هستند را ببینند. مطمئن شوید که به نیاز های مشتریان خود پرداخته اید. بازاریابان شرکتتان را امتحان کنید نتایج را بررسی کنید و پیام هایتان را تصحیح کنید. سپس برای بهینه کردن تجربیاتتان دوباره تست کنید.

 

_   نقاط تماس با مشتریانتان را شناسایی کنید.

کدام شیوه ی ارتباطی بین شرکت و مشتری کارآمدتر است؟

لیستی از  تمام زمان های تماس مشتریان با شرکتتان را تهیه کنید و مطمئن شوید تمام این راه های تماس منجر به خدمات عالی تر به مشتری می شود.

_ راه های مورد علاقه و زمینه های تعامل با مشتری را مشخص کنید.

لیست مشتریان خود را بر اساس علایق آن ها بخش بندی کنید تا متوجه شوید  در کدام بخش مشتریان تعامل بیشتری دارند؟ واکنش آن ها در مقابل ارسال ایمیل گروهی چگونه است ؟ این بخش بندی روشی بسیار  موثر برای بازاریابی اینترنتی موفق است.

_ علاقه مندی مشتریان را با اولویت های کسب و کار ترکیب کنید تا بر نیاز های آن ها تمرکز کنید.

و در آخر نرخ بازگشت سرمایه را با ارسال ایمیل گروهی به حداکثر برسانید.

به مدیران شرکت ثابت کنید برای انجام این کار وقت گذاشته اید. تحقیق، زمان بر ترین مرحله است اما به شما کمک خواهد کرد که بازار را به درستی بخش بندی کنید.

منبع:

http://sherpablog.marketingsherp.com/consmer-marketing/fiish-line-tells-us-what-customers-want-in-email-marketing