• دوازده ایده برای محتوای خبرنامه در ارسال ایمیل گروهی

    اگر شما نیز از یک سری قاعده های روزمره و تکراری که در نوشتن خبرنامه ها استفاده می شود هنگام  ارسال ایمیل گروهی تبعیت می کنید و از تکرار آن ها خسته شده اید، با کمی تغییرات در آن ها می توانید شانس بیشتری برای جذب مشتریان بیشتر بدست آورید.

    ما در این جا دوازده ایده برای ایجاد محتوایی بهتردر ارسال ایمیل گروهی ارائه می دهیم

    1. لیستی از سایت ها، محصولات و مقالاتی که مورد علاقه کارمندانتان است را تهیه کرده و به اشتراک بگذارید.
    2. آخرین فعالیت، اخبار و جوایزی که شرکت شما ارائه داده است را در ارسال ایمیل گروهی نمایش دهید.
    3. اخبار روز مرتبط با کسب و کار خود را بررسی کنید و برداشت خود را به طور مختصر قرار دهید.
    4.  یک مصاحبه تصویری برجسته از کارکنان متخصص خود قرار دهید.
    5.  ویژگی های خیریه هایی که با آن ها کار می کنید را قرار دهید.
    6.  از سمینار های آنلاین، محتوا تهیه کنید و آن ها را در ارسال ایمیل گروهی خود قرار دهید.
    7.  سه مطلب مهم در مورد کسب و کارتان را که ممکن است مخاطبان ندانند، در اختیار آن ها قرار دهید.
    8. پنج نکته جدیدی که اخیرا شما و تیم کسب و کارتان تجربه کرده اید را هنگام ارسال ایمیل گروهی در اختیار مشتری قرار دهید.
    9.  یک مجموعه فیلم و یا مقاله از تجربیات خود تهیه کنید و در اختیار مخاطبان هنگام ارسال ایمیل گروهی قرار دهید.

    10. یک داستان کوتاه از تاریخچه شرکت و کسب و کار خود بنویسید .

    11. از مشتریان خود بخواهید سه چیزی که دوست دارند در کسب و کار، محصولات و یا خدمات شما بهتر شود را بگویند.

    12. خلاصه ای از مقالات، تخته سیاه و هر جایی که محتوایی نوشته اید تهیه کنید و آن را از طریق ارسال ایمیل گروهی در اختیار مشتری قرار دهید.

     

     

  • 20
    اردیبهشت

    چگونه لیست ایمیل بهتری داشته باشیم؟

    نگهداری یک لیست سریع با کیفیت قسمتی از ارسال ایمیل گروهی است که اغلب نادیده گرفته می شود. کیفیت در این جا به معنای این است که مشترکین ایمیل ها را باز کنند و بخوانند یعنی نرخ باز شدن ایمیل ها مهم است. حتی اگر شما به شدت مشغول باشید، در طول زمان لیست شما نیاز به ویرایش و نگهداری دارد.

    در این مقاله ما به شما توصیه هایی برای نگهداری بهتر لیست، جهت افزایش نرخ باز شدن در ارسال ایمیل گروهی خواهیم داد.

    -          کیفیت مهم تر از کمیت

    با فرض این که شما مشترکین خود را از روش مناسبی به دست آورده باشید، شما باید یک لیست با کیفیت داشته باشید. اگرچه تلاش های شما نباید این جا پایان بپذیرد. حفظ کیفیت باید از به دست آوردن مشتریان جدید مهم تر باشد.

    همانند بسیاری از موارد زندگی کیفیت بر کمیت ترجیح داده می شود. در واقع داشتن 20000 مشترک با نرخ باز شدن 20 درصد به مراتب بهتر از داشتن 30000 مشترک با نرخ باز شدن 3 درصد است.

     

    -          لیست خود را معتبر کنید

    اول از همه اگر بیش از یک سال است که  ارسال ایمیل گروهی برای لیست خود انجام نداده اییی، باید کمی پاک سازی در لیست ایمیلتان انجام دهید. این مساله خیلی مهم است، زیرا مشترکینی که غیر فعال شده اند و یا صندوق ورودی خود را رها کرده اند و به آن سر نمی زنند، ممکن است به تله های اسپم تبدیل شده باشند. ارسال یک کمپین برای اسپم ها ، تاثیر زیادی در کاهش اعتبار شما دارد و کمپین های آینده شما در پوشه های جانک می نشیند.

    خبر خوب این است که ابزارهای متنوع اعتبار سنجی آنلاین وجود دارد. یکی از آن ها که ما به شما پیشنهاد می کنیم و بسیار قابل اعتماد است شرکت Brite است.

    اگر شما لیست خود را از یک ESP دیگر آپلود کردید، مطمئن باشید ایمیل های اضافی پاک شده باشند. اگر ESP شما گزینه ای برای تبدیل مشتریان فعال فراهم نکند، شما باید به همه ایمیل های ورودی اعتباری بدهید.

    اجازه بدهید مشترکین، هر زمان خواستند، لغو اشتراک کنند. مطمئن شوید لینک لغو عضویت در قسمت فوتر(پایین) خبرنامه شما وجود دارد. بهتر است به مشترکین خود اجازه بدهید هر وقت که خواستند لغو عضویت کنند. پنهان کردن گزینه ی انجام این کار، می تواند دلیلی بر شکایات اسپم و یا حتی گزارشات SPAMCOP باشد.

    -         معامله با مشتریان غیر فعال :

    مشترکین غیر فعال کسانی هستند که ایمیل های  شما را باز نمی کنند، روی چیزی کلیک نمی کنند، و هیچ نشانه هایی از زندگی ندارند. متخصصین ارسال ایمیل گروهی نظرات متناقضی در مورد این که آیا شما این مشترکین را حفظ کنید  یا به طور کلی از یاد ببرید دارند.

    از منظر اقتصادی حفظ کردن این گونه آدرس های غیر فعال در لیست شما ممکن است بی معنی باشد. آن ها فقط حجم لیست شما را بدون به دست آوردن هیچ دستاوردی زیاد می کنند. از جهت دیگر آن ها حتی می توانند خساراتی به اعتبار شما وارد کنند.

    اخیرا Hubspots نشان داده است که دهش ایمیل وابسته به یک مقیاس متریک است. تعداد زیادی از مشترکین غیر فعال یعنی نرخ باز شدن کم تر...

    و نرخ باز شدن کم می تواند دلیلی بر شناخته شدن شما به عنوان یک اسپمر باشد. پاک کردن مشترکین غیر فعال می تواند باعث بالا رفتن نرخ باز شدن و اعتبار بهتر در ارسال ایمیل گروهی شود.

    از سوی دیگر، بعضی انجمن های گفت و گوی تجارت معتقدند که این کار بهتر از نگهداری مشترکین غیر فعال است. او استدلال می کند که باید ارسال ایمیل گروهی خود را ادامه بدهید تا منجر به باز شدن یا در نهایت خرید شود.

     

    -          ارسال یک ایمیل تاییدیه برای کسانی که از طریق فرم ثبت نام ایمیل خود را وارد می کنند :

    با توجه به پاراگراف آخر، ما معتقدیم این یک ایده خوب برای ارسال مجدد تاییدیه یا کمپین هایی تعاملی خوب برای مشترکین غیر فعال است.

    چنین کمپین هایی نشان می دهد مشترکین شما واقعا غیر فعال هستند و یا تظاهر به فعال بودن می کنند.

    وقتی شما یک کمپین تاییدیه مجدد راه اندازی می کنید، دو روز فرصت برای مشترکین غیر فعال تعیین می کنید تا نسبت به آن عکس العمل نشان دهند. اگر آن ها مجددا تایید نکردند، بهتر است که وضعیت آن ها را تغییر داده و اشتراک آن ها را لغو کنید. اما به طور کامل پاک نکنید. اگر آن ها عکس العمل نشان دادند، شما می توانید برای آن ها یک کمپین منظم ارسال کنید.

    هم چنین می توانید از کمپین های تاییدیه مجدد برای مهندسی معکوس مشترکین خود استفاده کنید.به دلایل متنوع، ممکن است ارسال ایمیل گروهی شما متوقف شود.

    به طور خلاصه، کیفیت مشترکین لیست شما گامی بزرگ در ارسال ایمیل گروهی موفق است. اگر شما در حال ارسال به یک لیست پر از آدرس های اشتباه نظیر : اسپم ها و مشترکین غیر فعال هستید، حتی بهترین خبرنامه ها و محتوا ها نمی توانددر ارسال ایمیل گروهی به شما کمک کند.

    از نکات مذکور استفاده کنید و کیفیت لیست مشترکین فعال خود را افزایش دهید.

     

     

     

     

     

     

  • 6
    اردیبهشت

    ارسال ایمیل گروهی و راه های موثر آن

    ارسال ایمیل گروهی بخشی از فرآیند گسترده ی بازاریابی اینترنتی است. ارسال ایمیل گروهی عبارت است از ارسال ارسال انبوه ایمیل برای رسیدن به هدفی خاص، به افرادی که خودشان ابراز تمایل کرده اند. در واقع ایمیل، تبلیغی برای یک محصول یا خدمات نیست بلکه تبلیغی برای یک صفحه از سایت تان است. بنابراین هدف آن هدایت افراد به سایت تان، جهت معرفی خدمات، محصولات، شناساندن مارک و آرم تجاری و یا جلب بازدید کننده برای سایت یا وبلاگ تان است.

    ما در این جا چند روش موثر را برای بهبود بازاریابی اینترنتی شما ارائه می دهیم:

    • از نرم افزارهای مناسب برای ارسال ایمیل گروهی استفاده کنید

    بهترین روش برای ارسال ایمیل گروهی استفاده از یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ حرفه ای است، زیرا استفاده  از روش های دیگر مثل یاهو و یا جی میل محدویت های خاص خود را دارند زیرا اگر بیشتر از یک حد مجاز در روز ایمیل ارسال کنید شما به عنوان اسپمر شناخته خواهید شد و حساب کاربری شما مسدود خواهد شد در حالی که استفاده از نرم افزارهای حرفه ایی ارسال ایمیل گروهی این نقص را ندارند و باعث کاهش احتمال  اسپم شدن ایمیل های ارسالی شما، افزایش سرعت ارسال ایمیل، امکان شخصی سازی ایمیل ها و... می شوند.

    • با روش های علمی و صحیح، لیست جامعی از آدرس ایمیل مشتریان خود تهیه کنید

    شما می توانید با قرار دادن فرم ثبت نام در وب سایت خود باعث شوید که لیست آدرس ایمیل های شما جامع تر شود و یا با قرار دادن لینک ثبت نام در تبلیغات آنلاین خود آدرس ایمیل های بیشتری را جمع آوری کنید. در روابط روزانه ی خود نیز می توانید هر کسی را که ملاقات می کنید آدرس ایمیلش را دریافت کنید و هزاران راه دیگر که باعث می شود که تعداد آدرس ایمیل های لیست شما افزایش یابند.

    • برای ایمیل خود محتوای موثر ایجاد کنید

    محتوای ایمیل خود را می توانید با قرار دادن تجارب خود در کسب و کارتان، معرفی محصولات خود، مقالات آموزشی در زمینه ی کاریتان و مصاحبه با افراد متخصص و موفق در حوزه کاری خودتان موثر تر و جذاب تر کنید.باارسال ایمیل گروهی با محتوای بهتر می توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.

    • کمپین ایمیلتان را ایجاد کنید.

    در این بخش که آخرین مرحله از ارسال ایمیل گروهی است شما باید اطلاعات ایمیلی را که می خواهید  ارسال کنید، وارد کنید. این اطلاعات شامل نام کمپین، موضوع ایمیل، نام فرستنده ایمیل، وارد کردن آدرس ایمیل خودتان می باشد. سپس باید قالب ایمیل خود را طراحی و محتوای ایمیل تان را وارد کنید و سپس تنظیمات مربوط به تاریخ و ساعت ارسال ایمیل تان را وارد کنید.

     

  • 23
    فروردین

    تعامل بهتر با مشتریان با ارسال ایمیل گروهی

    چیزی که این روزها بسیار واضح است 77% تاجران و صاحبان مشاغل ترجیح می دهند از طریق ارسال ایمیل گروهی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و این کار زمانی ایده آل است که این ایمیل ها به دست همه ی مشتریان برسد. ایجاد ارتباط از طریق ارسال ایمیل گروهی  راهی موثر برای افزایش مشتریان و حفظ آن ها به صورت مشتری دائمی  است.

    در حال حاضر ارسال ایمیل گروهی برای  بازاریابان اینترنتی یک چالش است به خاطر این که همه ی افراد  علایق و احتیاجات یکسانی ندارند.  

    با رعایت  نکات زیر سعی بر این است که بتوان با مشتریان تعامل بهتری ایجاد کرد

    _   بین محتوای ایمیل های ارسالی  و  بخش بندی مشتریان یک تعادل ایجاد کنید .

    _  از قبل محتوایی  را که می خواهید در ارسال ایمیل گروهی  ایجاد کنید مشخص کنید .

    هرچند امکانات موجود زیاد هستند ولی باید آن ها را بر اساس درجه اهمیت،  اولویت بندی و دنبال کرد. بر روی محتوا های ارزشمند تمرکز کنید و سعی کنید از آن ها در ارسال ایمیل گروهی خود استفاده کنید.

    _  اطمینان حاصل کنید که بخش بندی ایمیل ها بر اساس یک استراتژی درست انجام می شود. برای این کار بازاریابان اینترنتی موفق را به عنوان الگو برای خود قرار دهید. از ابزارهای موجود برای ایجاد محتوای ارزنده به خوبی استفاده کنید چرا که فرایند بازاریابی ایمیل تاثیر به سزایی بر کسب و کار شما می گذارد.

    _   به مشتریان خود گوش دهید و آزمایش کنید.

    مشتریان دوست دارند بیشتر محصولاتی را که به آن ها علاقه مند هستند را ببینند. مطمئن شوید که به نیاز های مشتریان خود پرداخته اید. بازاریابان شرکتتان را امتحان کنید نتایج را بررسی کنید و پیام هایتان را تصحیح کنید. سپس برای بهینه کردن تجربیاتتان دوباره تست کنید.

     

    _   نقاط تماس با مشتریانتان را شناسایی کنید.

    کدام شیوه ی ارتباطی بین شرکت و مشتری کارآمدتر است؟

    لیستی از  تمام زمان های تماس مشتریان با شرکتتان را تهیه کنید و مطمئن شوید تمام این راه های تماس منجر به خدمات عالی تر به مشتری می شود.

    _ راه های مورد علاقه و زمینه های تعامل با مشتری را مشخص کنید.

    لیست مشتریان خود را بر اساس علایق آن ها بخش بندی کنید تا متوجه شوید  در کدام بخش مشتریان تعامل بیشتری دارند؟ واکنش آن ها در مقابل ارسال ایمیل گروهی چگونه است ؟ این بخش بندی روشی بسیار  موثر برای بازاریابی اینترنتی موفق است.

    _ علاقه مندی مشتریان را با اولویت های کسب و کار ترکیب کنید تا بر نیاز های آن ها تمرکز کنید.

    و در آخر نرخ بازگشت سرمایه را با ارسال ایمیل گروهی به حداکثر برسانید.

    به مدیران شرکت ثابت کنید برای انجام این کار وقت گذاشته اید. تحقیق، زمان بر ترین مرحله است اما به شما کمک خواهد کرد که بازار را به درستی بخش بندی کنید.

    منبع:

    http://sherpablog.marketingsherp.com/consmer-marketing/fiish-line-tells-us-what-customers-want-in-email-marketing

     

  • چگونه تبلیغات ایمیلی موثر تری داشته باشیم؟

    تبلیغات ایمیلی یکی از بهترین روش ها در دنیای کنونی تبلیغات است. ارسال ایمیل گروهی به منظور تبلیغات این روزها به یک مطمئن تبدیل شده است. بسیاری از آژانس های تبلیغاتی از ایمیل ها به منظور ارسال خبرنامه های خود استفاده می کنند و معرفی محصولات و خدمات را از این طریق انجام می دهند. اما چگونه می توانیم قدرت این نوع از تبلیغات را بیشتر کنیم؟

    در این مقاله به طور مختصر به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد :

    1- استفاده صحیح از نوار عنوان :

    اگر تصمیم گرفته اید از تبلیغات ایمیلی استفاده کنید، باید سعی کنید در همه قسمت ها برای مخاطبین جذابیت ایجاد کنید. از همه قسمت ها مهم تر نوار عنوان است. در واقع نوار عنوان دریچه ورود به ایمیل شماست. هرچقدر عنوان شما مهیج تر و جذاب تر و خلاقانه تر باشد، نرخ باز شدن ایمیل های شما بیشتر می شود. برای اینکه بتوانید نوار عنوان های بهتری بنویسید مقاله چند ایده خوب برای نوار عنوان در فرستادن ایمیل تبلیغاتی را مطالعه کنید

     

    2- استفاده از گیف ها(تصاویر متحرک) :

    تصاویر پویا در انتقال مفاهیم موثر تر هستند. شما نیز می توانید از همین فرصت استفاده کنید و همه چیزهایی که مد نظرتان است را در قالب تصاویر متحرک به کاربران نمایش دهید. برای اینکه بتوانید در این راه موفق تر باشید مقاله 6 دلیلی که باید از تصاویر متحرک در خبرنامه های ایمیلی خود استفاده کنید را بخوانید

     

    3- دادن هدیه به مشترکین :

    مردم عاشق هدیه گرفتن هستند. در تبلیغات ایمیلی شما می توانید به آن ها در صورت عضویت در خبرنامه ها و یا اشتراک گذاری و معرفی شما به دوستانشان هدیه ای در نظر بگیرید. لازم نیست این هدیه چیز خیلی بزرگی باشد. همین قدر که نشان از قدردانی شما باشد کافیست.

     

    4- پیام خوش آمد :

    در هنگام تبلیغات ایمیلی ارسال پیام خوش آمد برای اعضای جدید رویکردی درست در ایجاد صمیمیت است. ارسال ایمیلی برای کاربران که به صورت شخصی برای آن ها فرستاده شده باشد و حاوی اطلاعات شخصی آن ها باشد، می تواند موجب تعاملی هدفمند شود.

     

    5- ارسال ایمیل های شخصی سازی شده :

    زمانیکه ایمیلی را برای کسی می فرستید و آن را با عنوان شخصی برای او ارسال می کنید، به او این حس را القا می کنید که برایش احترام و ارزش ویژه ای قائل هستید. لذا همیشه ایمیل هایتان را به صورت کاملا شخصی سازی شده ارسال نمایید.

     

    6- محتوای ارزشمند :

    هیچ چیز به اندازه ی محتوای ارزشمند و با کیفیت تاثیرگذار نیست. محتوا پادشاه است. این جمله را همیشه یادتان بماند. محتوای خوب می تواند همه ضعف ها و کمبودها را پوشش دهد. باید بر روی محتوا حسابی وقت بگذارید و بهترین مطالب را تولید کنید. مهم است که بدانید چه جایی از عکس ها استفاده کنید، چه جایی از ویدیوها و متن ها و .... یک انتخاب درست می تواند همه چیز را به صورت معجزه آسایی تغییر دهد.

     

    7- امکان لغو اشتراک :

    امکان لغو اشتراک یعنی به صورت غیر مستقیم به آن ها بگویید، آنقدر برای ما مهم و محترم هستید که هر لحظه که ناراضی بودید، اختیار آن را دارید تا لغو اشتراک کنید. در تبلیغات ایمیلی این نوع احترام به نوبه خود اثری مثبت در ذهن گیرنده خواهد داشت. پس از آن غافل نشوید.

     

     

  • ارسال ایمیل انبوه در یک نگاه

    ارسال ایمیل انبوه و به نوعی بازاریابی از طریق ارسال ایمیل تنها ارسال ایمیل با یک متن تبلیغاتی یا متن های معمول نیست و به این که از یک آدرس ایمیل به یک آدرس ایمیل متنی ارسال شود را ارسال ایمیل انبوه نمی نامند .

    دلیل تفاوت ارسال ایمیل سنتی با ارسال ایمیل انبوه دقیقا همانند فضای مجازی است که در آن صرف تحویل یک برگ آگهی به فردی در خیابان یا سفارش آگهی برای شیرینی فروشی در مجله خودرو و ماشین نامش نه تنها تبلیغ و بازاریابی نیست ، بلکه به نوعی ضد تبلیغ و تحت شرایطی موجب فرار مشتری نیزخواهد شد .

    ارسال ایمیل انبوه  send bulk email در یک نگاه !

    شیوه صحیح ارسال ایمیل انبوه از  طراحی ایمیل تبلیغاتی بصورت تصویری یا طراحی HTML  تا جستجو بانک اطلاعاتی تفکیک شده از ایمیل های فعال شروع می شود. ارسال ایمیل انبوه با رعایت استاندارد های ارسال ایمیل انبوه همه و همه نیاز به مشورت با یک کارشناس بازاریابی الکترونیک، مسلط به میل سرور ها و قوانین و شرایط اسپم و شیوه های فرار از اسپم می باشد . در این مقاله تلاش شده تا بطور کامل کارشناسان بازاریابی و تبلیغات و شرکت های نوپا که به تازگی ارسال ایمیل انبوه را دارند را با قوانین ارسال ایمیل انبوه و همچنین  روش های صحیح و میزان تاثیر گذاری روی دریافت کننده ایمیل تبلیغاتی آشنا کنیم.

    ارسال ایمیل انبوه ، شکلی از بازاریابی مستقیمی می باشد که از نامه های الکترونیکی یا ایمیل ها بعنوان ابزاری برای ارتباط تجاری یا پیام های تبلیغاتی استفاده می کند. در شکل کلی آن، هر ایمیلی که به یک مشتری مستعد فرستاده می شود، می تواند به نوعی ارسال ایمیل انبوه محسوب شود. ولی در هر حال، این عبارت، معمولا برای اهداف زیر استفاده می شود:

    ● فرستادن ایمیل با هدف افزایش ارتباط یک فروشنده و مشتریان قبلی یا فعلی وی، به منظور تشویق مشتریان نمونه و تداوم همکاری تجاری.
    ارسال ایمیل انبوه با هدف دستیابی به مشتریان جدید یا متقاعد کردن مشتریان فعلی برای خرید بی درنگ کالا یا خدماتی.
    ● افزودن تبلیغات به پیام های الکترونیکی و ایمیل هایی که توسط شرکت ها برای مشتریان آنها فرستاده خواهد شد.
    ● ارسال پیام های الکترونیکی از طریق اینترنت توسط ایمیل
    ● محققین در سال ۲۰۰۶، طبق برآوردی، تخمین می زدند که تنها در ایالات متحده، بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار صرف ارسال ایمیل انبوه شده است.

    مزایای ارسال ایمیل انبوه

    ارسال ایمیل انبوه (از طریق اینترنت)، به دلایل زیر، در میان شرکت ها رواج یافته است:
    بازگشت هزینه بطور کاملا دقیق (ROI)، قابل ردگیری خواهد بود (از طریق سبد خرید و موارد مشابه) و ثابت شده است که این بازگشت هزینه، در صورتیکه ارسال ایمیل انبوه به طریقه درستی صورت گیرد، بالا خواهد بود. ارسال ایمیل انبوه اغلب طبق گزارشات پس از سرچ مارکتینگ، موثرترین تاکتیک بازاریابی آنلاین می باشد.

    تبلیغ دهندگان می توانند به افراد و شرکت هایی دسترسی داشته باشند که از طریق ثبت نام در سیستم دریافت ایمیل برای موضوعاتی که به آنها علاقه دارند، وارد سیستم شده اند.بیش از نیمی از کاربران اینترنتی، همه روزه، ایمیل های خود را برای دریافت یا ارسال پیام، چک خواهند کرد.ایمیل، ابزاری در دست بازاریاب های اینترنتی می باشد، بطوریکه در سال ۲۰۰۹، طبق برآوردی، سرمایه گذاری در آن، با افزایش ۱۵ درصدی، به رقمی معادل ۲۹۲ میلیون دلار در انگلستان رسید.

    معایب ارسال ایمیل انبوه

    طبق گزارشاتی در اواسط سال ۲۰۰۸ میلادی که توسط شرکت خدمات ایمیلی Return Path بیرون داده شد، رسیدن ایمیل ها به مقصد که حتی توسط بازاریاب های قانونی ارسال می شوند، مشکلی اساسی می باشد. بر طبق این گزارش، سرورهای قانون مخصوص ارسال ایمیل، بطور میانگین نرخ ارسال موفقی معادل ۵۶ درصد را داشتند. ۲۲ درصد از پیام ها، در مرحله ارسال رد می شوند (bounce) و ۸ درصد از آنها نیز فیلتر می شدند.

    شرکت هایی که استفاده از ارسال ایمیل انبوه را در برنامه های خود دارند، می بایست مطمئن شوند که برنامه هایشان، از قوانین اسپم سازی تخطی نمی کند نظیر ارسال Spam های ناخواسته، و قوانین بازرگانی (CAN-SPAM) در ایالات متحده، و در اروپا، حریم خصوصی و ضوابط محاورات الکترونیکی (تصویب شده در سال ۲۰۰۳)، و قوانین شرایط استفاده از خدمات اینترنتی یا ISP.

    تبلیغات ایمیلی ثبت نامی

    ارسال ایمیل انبوه یا بازاریابی به همراه مجوز از سوی کاربر، روشی از تبلیغات از طریق ایمیل است که در آن گیرنده پیام تبلیغاتی، به میل خود آنها را دریافت می کند. این روش، یکی از چند روشی است که توسط بازاریاب ها، برای حذف معایب ارسال ایمیل انبوه ، تشکیل شده است.

    ارسال ایمیل انبوه با قابلیت عضو شدن، ممکن است از تکنولوژی هایی که از پروتکل های  hand shaking میان فرستنده و گیرنده استفاده می کنند، استفاده نماید. این سیستم، در نهایت به درجه ای از رضایتمندی میان مشتریان و بازاریاب ها خواهد رسید. چنانچه از روش بازاریابی با قابلیت عضو شدن استفاده شود، مواردی که به مشتریان ایمیل خواهد شد، قابل پیش بینی خواهد بود. فرض بر این است که مشتری؛ با تمایل خود، ایمیل ها را دریافت می کند و احتمال آنکه ایمیلی ناخواسته دریافت کند، به کمترین حد ممکت خواهد رسید. بطور ایده آل، تبلیغ دهندگان ایمیلی در سیستمی با قابلیت عضو شدن، برای مشتریان، بسیار آشنا تر و مرتبط تر از تبلیغ دهندگان غیر هدفمند خواهند بود.

    مثالی خوب از بازاریابی با مجوز مشتری، نامه های خبری یا news letter هایی می باشند که به مشتریان هدفمند تبلیغ دهندگان فرستاده خواهند شد. چنین نامه های خبری ای، مشتریان را از محصولات آتی، و وقایع در حال شرف، مطلع خواهد ساخت. در این فرم تبلیغات، شرکتی که می خواهد نامه ای خبری به مشتریان خود بفرستد، ممکن است از آنها بخواهد که آیا هنوز مایل هستند پیامی را از سوی آنها دریافت دارند یا نه.

    اطلاعات تماسی مشتریان، می تواند در دیتابیسی قرار گرفته باشد و بازاریاب ها می توانند بطور خودکار، ایمیل هایی را برای مشتریان هدفمندشان ارسال نمایند. آنها همچنین می توانند تبلیغات را تنها به بخشی از مشتریان مرتبط تر ارسال نمایند.

    قوانین و شرایط ارسال ایمیل انبوه

    در سال ۲۰۰۲ میلادی، اتحادیه اروپا، شرایطی را برای محاورات خصوصی و الکترونیکی، وضع می کند. مقاله ۱۳ از این شرایط، استفاده از آدرس های الکترونیکی را برای مقاصد بازاریابی منع می کند. قوانین وضع شده، مجاب می کند که ارسال ایمیل انبوه ، می بایست با قابلیت عضویت باشند بطوریکه ایمیل های ناخواسته تنها موقعی ارسال شوند که مشتری پیش از دریافت آن، با دریافت آن موافقت کرده باشد.

    این قوانین، از سال ۲۰۰۲ میلادی، در تمامی ایالات آمریکا، به اجرا در آمده است. در انگلستان نیز در از سال ۲۰۰۳، این قوانین، تحت عنوان “قوانین حریم خصوصی و محاورات الکترونیکی” به اجرا در آمد و برای تمامی سازمانهایی که به نوعی از ایمیل برای محاورات خود استفاده می کردند اجباری شد.

    قانون CAN-SPAM در سال ۲۰۰۳، جریمه ای را معادل ۱۶,۰۰۰ دلار، برای تخطی از قوانین اسپم سازی در نظر گرفت (۱۶,۰۰۰ دلار به ازای هر نفری که اسپم دریافت کند). در نتیجه بسیاری از بازاریاب های اینترنتی در ایالات متحده، از سرویسی یا از نرم افزارهای خاصی برای اطمینان از وفاداری به قوانین، استفاده می کردند.

    همزمان با سازماندهی در قوانین ارسال ایمیل انبوه ، سرویس دهندگان ایمیل (ESP) نیز به مشتریان خود کمک می کردند تا سیستم ارسال ایمیل انبوه خود را پیاده سازی و مدیریت کنند. ارائه دهندگان خدمات، الگوهایی را برای ارسال ایمیل انبوه فراهم می کردند و همچنین روشهایی را برای ثبت نام در سیستم و حذف خودکار، فراهم می کردند. برخی از ارائه دهندگان سرویس های ایمیلی یا ESP، آمارهایی را برای میزان پیام های با موفقیت ارسال شده و تعداد پیام های ارسال شده و باز شده را به مشتریان خود می دادند و همچنین آنها اطلاعاتی را در مورد آنکه چه میزان از دریافت کنندگان ایمیل های تبلیغاتی بر روی لینک های درون تبلیغات کلیک کرده اند را در اختیار مشتریان خود قرار می دادند.

    قانون CAN-SPAM، بعدها، با برخی از اصلاحات جدید بروز رسانی شد. این اصلاحات، شامل موارد زیر بودند: خروج از سیستم رایگان باشد، و نیز تعاریفی از ارسال کننده، آدرس های الکترونیکی، یا تعداد میل باکس ها بعنوان آدرس حقیقی و تعریف “شخص”بودند. قوانین جدید، در جولای ۲۰۰۸ میلادی، به تصویب رسید.

  • چگونه عنوان جذاب برای ایمیل هایمان بنویسیم :

    تصور کنید اگر مخاطب خود بودید، چه عنوانی شما را به خواندن یک مقاله، تحریک می کرد؟ عنوان ایمیل ها از اهمیت فراوانی برخوردار هستند. مخصوصا زمانی که شما کمپینی برگزار کردید و در حال ارسال ایمیل گروهی هستید. در واقع می توان گفت اولین چیزی که باعث می شود مخاطب جذب شود تا ایمیل شما را بخواند عنوان است. تحقیقات نشان داده است که از هر ده نفر 8 نفر عنوان را میخوانند و در صورت جذاب بودن به خواندن بدنه مقاله شما علاقه نشان خواهند داد. اما یک عنوان خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد، تا مورد توجه قرار بگیرد و انتظارات هر دو طرف را برآورده کند؟ در این مقاله چند نکته را در این باره برای شما شرح خواهم داد.

     

    طول عنوان : بهتر است طول عناوین را کوتاه نگه دارید. معمولا استانداری نزدیک به 6 کلمه برای عناوین توصیه می شود. کوتاهی و اختصار از نکات ارزشمندی است که می تواند منجر به ایجاد علاقه در مخاطبان شود.

     

    اعداد : استفاده از اعداد تاثیر بسیار بالایی در باز شدن ایمیل های شما دارد. به طور معمول مردم از نوشته هایی از طریق تعداد مشخصی از عناوین اطلاعاتی به آن ها بدهد استقبال می کنند. این نوع مقالات و نوشته ها حس اطمینان، آرامش، نظم و جامع بودن را به خواننده القا می کند. برای مثال مقاله ای با عنوان ؛ 18 آمار ایمیل مارکتینگ که به کسب و کار شما کمک می کند.

    این مقاله و مقالات نظیر آن به مخاطب کمک می کند تا شوق بیشتری برای خواندن آن داشته باشد.

     

    محتوا : همیشه سعی کنید زمان کافی برای انتخاب عنوان اختصاص دهید. این مساله بسیار مهم است. عناوین، دروازه ورود به بدنه اصلی مقالات شما هستند. اگر عنوان مناسبی برای نوشته اتان در نظر بگیرید نیمی از مسیر را پشت سر گذاشته اید.

     

    راز آلود : به طور معمول ما انسان ها از دانستن رازها و اسرار مخفی لذت میبریم و دوست داریم در دنیای ناشناخته ها پا بگذاریم. به همین جهت یک اصل ارزشمند در عنوان نویسی، نوشتن عنوان راز آلود است. برای این کار می توانید هم به طور مستقیم از کلمات مرتبط مثل: رموز و اسرار و ... استفاده کنید و هم می توانید مفاهیمی که چنین نگرشی را القا می کند به کار ببرید.

    برای مثال : نرم افزار CRM باعث همه این موفقیت ها بود....

    حتما می پرسید کدام موفقیت ها؟خودتان بروید و بخوانید. در هنگام ارسال ایمیل گروهی چنین ترفندی، نتیجه بسیار خوبی همراه خواهد داشت

     

    خلاقانه بودن : عناوین خلاقانه همیشه برای مخاطبین جالب بوده است. افراد معمولا از کلیشه استقبال نمی کنند و به طور معمول علاقه مند به خواندن نوشته هایی هستند که در عنوان آن ها با کلمات و عبارات و مفاهیم کمی هوشمندانه تر برخورد شده است. زیرا چنین طرز نفکری وجود دارد که عنوان خلاقانه، بدنه خلاقانه ای نیز دارد. در انتخاب عناوین نهایت دقت را به خرج بدهید. این کار برای شما امری ضروری است. مطمئن باشید از وقتی که برای این قضیه خواهید گذاشت، پشیمان نخواهید شد. بعد از اینکه شما یک کمپین ایمیلی را راه اندازی کردید و ارسال ایمیل گروهی را شروع کردید مهم ترین مورد عنوان ایمیل شما خواهد بود. شما چه نکات دیگری مد نظرتان است؟ در کامنت ها با ما در میان بگذارید.

  • 6 نکته مهم در ارسال ایمیل گروهی :

    افرادی که اقدام به عرضه و خرید محصول از طریق کمپین های ارسال ایمیل گروهی می کنند 138 درصد بیشتر از کسانی که خارج از کمپین ایمیل مارکتینگ هستند.نمی شود ایمیل مارکتینگ را نادیده گرفت. سرنخ های فروش آماده هستند و روزی چند بار صندوق ورودی ایمیل هایشان را چک می کنند. آن ها به شما اعتماد دارند و اجازه ارسال ایمیل به خود را به شما می دهند. اعتماد آن ها را خراب نکنید و درآمد مناسبی از این راه دربیاورید.

    در اینجا 6 دلیل برای موثر تر کردن کمپین های ارسال ایمیل گروهی به شما خواهیم داد :

    1- یک عنوان قدرتمند و جذاب مهم ترین چیز است :

    قانون اصلی بازاریابی را فراموش نکنید : اگر نبینند، نخواهند خرید.

    بهترین ایمیل ها با بهترین محتوا و پیشنهادات بدون یک نوار موضوع جذاب مستقیما راهی اسپم خواهد شد.در مورد نوار موضوع می توانیم مطالب زیادی بنویسیم و برای بهینه سازی آن اطلاعات زیادی بدهیم اما مختصرا اینحا به چند نکته اشاره خواهیم کرد :

    کوتاه نویسی : ایمیل هایی با نوار موضوع بین 6 تا 10 کلمه بالا ترین نرخ باز شدن را دارند. میبینید که بی ربط نیست

    مزیت محوری : مهم ترین نکته در هر مارکتینگی تمرکز بر منافع است. چرا مخاطبین باید ایمیل های شما را باز کنند؟ چه چیزی به دست خواهند آورد؟

    دقت در انتخاب کلمات : اگر مانند شعارهای  تبلیغاتی به نظر برسد بهتر است. 

    داد نزنید و شلوغ نکنید : هیچ کس دوست ندارد صندوق ورودیش پر از شلوغ بازی های بی جهت از جانب تبلیغات شودنوار موضوع یک جز حیاتی برای افزایش نرخ بازدید های شماست. اما اگر شما می خواهید نرخ افزایش بازدید را بیشتر کنید موارد بعدی را نیز در نظر بگیرید

    2- کارکردن روی CTA :

    ایمیل مارکتینگ بدون CTA عملا یک ایمیل خالی و بی فایده است. اگر شما از مخاطبین خود نخواهید که عملی را انجام دهند از هدف اصلی خود دور می مانید.دقیقا همانند نوار موضوع CTA هم نیاز به ارتباطی شفاف و مزیت محور برای شما و مخاطبین دارد تا بتواند نرخ کلیک ها را افزایش دهد.

    3- اهرم فشار ایمیل های تبادلی :

    اگر شما از ایمیل های تبادلی به عنوان یک اهرم تشویق به خرید و فرصت متقابل فروش استفاده نکنید، یک فرصت خوب را از دست داده اید.ایمیل های تبادلی ایمیل هایی هستند که شما باید آن ها را در مسیر یک خرید، ساخت یک اکانت و وارد کردن یک آدرس به کار بگیرید. این ایمیل ها 4 الی 8 برابر درصد نرخ باز شدنشان بیشتر است. در نتیجه فرصت بسیار خوبی هستند.


    4- شخصی سازی :

    شخصی سازی نوار موضوع اختیاری است اما بدنه و محتوای ایمیل ها اختیاری نیست. در حقیقت ایمیل های شخصی سازی شده نرخ معاملات را از طریق افزایش کلیک بالا می برد.شخصی سازی هنگامی صورت می گیرد شما بخواهید ارسالی هدفمند داشته باشید و محتوایی خاص را با مشترکین به اشتراک بگذارید. برای مثال، شما می توانید این شخصی سازی را بر اساس تاریخ خرید، تنظیمات مشترکین، موقعیت مکانی یا منافع انجام دهید. این باعث می شود مردم احساس کنند در حال صحبت کردن با آن ها هستید هستید و این باعث می شود که ایمیل های شما بیشتر دیده شود. ایمیل های شخصی می تواند مشترکین را تشویق به خرید کند و مشتریان سابق را دوباره به حلقه مشتریان فعال در بیاورد.


    5- به موبایل فکر کنید :

    بیش از 70 درصد ایمیل ها با موبایل باز می شوند. اگر ایمیل شما ریسپانسیو نیست شما مشتریان یا پتانسیل زیاد را از دست داده اید. روی کوتاه نگاه داشتن و جذاب بودن ایمیل هایتان تمرکز کنید و هم چنین مطمئن شوید عکس ها باز شوند.

    به این نکات دقت کنید : 

    طول : متن های طولانی و موبایل باهم سازگار نیستند.

    مثل این جمله مارک تواین : من زمان نداشتم تا یک نامه کوتاه بنویسم. بنابر این نامه ای بلند نوشتم...کوتاه نوشتن سخت تر است.... زیرا نیاز به شفافیت، دقت و استعداد دارد.

    CTA : من مطمئنم همه ما یکی از آن ایمیل هایی که نوشته های خیلی ریزی دارند و واقعا نمی توان روی آن کلیک کرد. اطمینان حاصل کنید که CTA شما به اندازه کافی بزرگ باشد که هر کاربری بتواند به راحتی آن را تا آخر دنبال کند. 

    عکس : تصاویر بزرگ ترین قسمت ایمیل برای وارد نشدن در آن هستند. دقت کنید به راحتی باز شوند، کامل دیده شوند و مرتب باشند.بیشتر پلت فرم های ایمیل به شما حالت نمایش در موبایل را نشان خواهند داد. حتما این موارد را بررسی کنید.


    6- تست کردن جداگانه همه چیز :

    همانطور که می دانید بازاریابی هر چیزی متفاوت است و مخاطبان مختلف محصولات مختلفی را دوست دارند. این یک نصیحت کلی بازاریابی در ارسال ایمیل گروهی است. اما تست بهترین راه برای پی بردن به بهینه ترین حالت ممکن کمپین های شماست.تست کردن مجزا برای تلفن های همراه پیچیده تر است. شما باید مدل های مختلف را تست کنید و سپس اجرای کمپین را با بالاترین طیف مخاطب انجام دهید.در تست های مختلف فقط یک متغیر را تغییر دهید و فیدبک تغییرات حاصل شده را بررسی کنیدهمه المان های موجود را تست کنید. از نوار موضوع و تیتر گرفته تا CTA  و تصاویر...هر عنصری از ایمیل را تست کنید. برای ارسال ایمیل گروهی مناسب باید بی نقص و کامل باشید.

  • بهترین شیوه ها برای ارسال ایمیل گروهی :

    بخش بندی ایمیل ها : سه راه برای افزایش واکنش ها

    خیلی مهم نیست که شما در چه کسب و کاری هستید : برای ا رسال ایمیل گروهی مشترکین ایمیلی شما، حداقل باید در یک گروه قرار بگیرند. هدف اصلی شما در گروه بندی لیستتان گرفتن اعضای بیشتر برای لیست پاسخگویانتان می باشد. اما چگونه باید این کار را انجام دهیم؟ پاسخ این است :
    به وسیله پیروی از نکاتی که مشترکین دیگر به حرکت تشویق کند.

    مشترکین جدید می خواهید؟ تشویقشان کنید و داده ها را جمع آوری کنید.

    شما دو هدف برای شلیک دارید، وقتی که یک مشترک جدید برای خبرنامه یا ایمیلتان پیدا می شود ...

    اولین هدف این است که بفهمید چه چیزی را دوست دارند و برای آن هزینه می کنند.

    و دومین هدف این است که آن ها را به سمت لیست پاسخ دهندگان حرکت دهید. کلید انجام این سرمایه گذاری روی مشترکین جدید اضافه کردن به لیست شماست...

    با ساخت یک دسته برای تخفیف مشترکین جدید شروع کنید. یک کد تبلیغ بسازید و وقتی این کار را انجام دادید از طریق ارسال ایمیل گروهی برای مشترکین خود بفرستید. از طریق آنالیکتیک مشترکینی بر روی لینک کلیک می کنند مشخص می شوند و به صورت اتوماتیک می توانند به لیست پاسخ دهندگان اضافه شوند. اما باید این نکته را به یاد داشته باشیم که بهترین تمرین برای یافتن مشترکین جدید یافتن علاقه مندی های آن ها در طول زمان به وسیله ارسال های چند هدفی است.

     

    گرفتن تایید مجدد 

    وقتی شما ایمیل برای کسانی که ایمیل هایتان را باز نمی کنند ایمیل می فرستید در واقع پول و وقت خود را تلف کرده اید. بنابراین بهتر است این افراد را از لیستتان خارج کنید. فقط یک راه دیگر قبل از آنکه ترکشان کنید باقی می ماند و آن هم یک ارسال یک ایمیل تایید مجدد برای آن هاست. به کسانی که ایمیل های شما را باز نمی کنند توسط یک نرم افزار ارسال ایمیل گروهی ایمیل بزنید و از آن ها بخواهید اگر مایل به دریافت خبرنامه شما هستند به ایمیل درخواست مجدد پاسخ بدهند. مطمئن باشید که در نوار عنوان ایمیل ارسالی عبارت "تایید مجدد اشتراک" ذکر شده باشد. اگر خواننده علاقه مند به چیزی که می گویید باشد، ایمیل را باز می کند و بر روی لینک کلیک می کند. چرا آن ها هرگز ایمیل های شما را باز نمی کنند؟چه کسی می داند؟ اما اگر به شما علاقمند باشند ایمیل تایید مجدد شما را قبول خواهند کرد. اگرچه شما می توانید بدون هیچ حس بدی به افراد موثر در لیستتان بپردازید و فقط به آن تمایل داشته باشید.

     

    ارسال نظر سنجی برای تازه واردها

    بخش بندی لیست ایمیل های باز شده شما شامل افرادی است که احتمالا قبلا خبرنامه ها و یا ایمیل های شما را باز کرده اند، اما هرگز به وبسایت شما وارد نشده اند و خرید نکرده اند. اگر یادتان باشد در فرآیند ارسال ایمیل گروهی بعضی از مردم ایمیل ها را فقط میبینند و این ها ممکن است در شمار ایمیل های باز شده لحاظ شوند. برای شما بازدید روی سایت مهم است، برای این منظور می توانید از ایمیل های نظر سنجی استفاده کنید و از مشترکین خود بخواهید در آن شرکت کنند. مثلا بپرسید کدام محصول یا سرویس شما را بیشتر دوست دارند. کلید ارسال یک نظرسنجی مناسب برای مشترکین خود یافتن چیزی است که بیشتر به آن علاقه  دارند.اگر شما همه داده ها را از مشترکینی که به شما میگویند چه چیزهایی را بیشتر دوست دارند جمع کنید، می توانید یک کمپین هدفمند را راه اندازی کنید که نه تنها مشترکین متمایا به باز کردن ایمیل هایتان باشند، بلکه به خرید هم مایل شوند.

     

  • چگونگی راه اندازی یک کمپین در ارسال ایمیل گروهی

    ارسال ایمیل گروهی به یکی از محبوب ترین روش ها، در کسب و کارهای کوچک در سراسر جهان تبدیل شده است. در مقایسه با دیگر ابزارهای پروموشن نظیر تبلیغات تلویزیونی، روزنامه ها، رادیوها، کاتالوگ ها و بروشورهای تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ بسیار موثرتر و ارزان تر است.

    از طریق ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گروهی می توانید مردم سراسر جهان را هدف خود قرار دهید. مشکلی که پدیده ارسال ایمیل گروهی ایجاد می کند، ارسال انبوه ایمیل به اسپم هاست که معمولا از طرف بانک های اطلاعاتی شرکت ها فراهم شده است.

     

    چگونگی راه اندازی یک کمپین ارسال ایمیل گروهی :

    راه های متعددی برای انجام این کار وجود دارد. شما می توانید شخصا این کار را انجام دهید و یا می توانید از سرویس های ارائه دهنده ایمیل های تبلیغاتی استفاده نمایید.

    اگر شما از یک گیرنده پست الکترونیکی نظیر Outlook استفاده می کنید، می توانید با افزودن ایمیل ها و ایجاد یک گروه و سپس ایجاد ایمیل مورد نظر به مخاطبین مورد نظر ارسال داشته باشید.

    از سوی دیگر اگر به دنبال این هستید که پیچیدگی های زندگی تان کم تر شود و متمرکز روی کارهای دیگرتان شوید، می توانید از جایگزینی معقول تر استفاده کنید مثل یک سرویس ارائه کننده ایمیل های بازاریابی حرفه ای نظیر میلرلایت.

    این شرکت ها بسته به نوع کسب و کار و نیازمندی شما پیشنهادی با حداقل هزینه به شما می دهند.
    آن ها هم چنین به شما در ساخت و مدیریت لیست مشترکین و ساخت کمپین های تبلیغاتی و ارائه و پیگیری ارسال ها کمک می کنند. شما می توانید با تنظیم پیش فرض به صورت خودکار برای مخاطبین و مشتریان خود ایمیل ارسال کنید.

    آیا با این تفاسیر مشکلات مرتبط دیگری در ارسال ایمیل گروهی وجود دارد؟

    قطعا! اما شما می توانید با رعایت نکات زیر مشکلی در ارسال ایمیل گروهی نداشته باشید :

    1-    اجتناب از محتوای نامناسب و نا مرتبط

    این مورد اولین دام شماست!!!

    مناسب و یا نا مناسب بودن محتوا بر هدف کمپین انتخابی شما تاثیر می گذارد.
    شما ممکن است اخباری در مورد رشته خود، اطلاعات عمومی و یا اطلاعتی در مورد محصول و خدمات خود ارسال کنید. به یاد داشته باشید مشترکین شما به باز کردن ایمیل های شما ادامه نخواهند داد اگر درگیر آن ها نشوند و پیگیری آن ها برایشان جذابیت نداشته باشد.

    یکی از روش های خوبی که می توانید بدین منظور از آن کمک بگیرید، بخش بندی لیست ایمیل های خود به گروه هایی با ویژگی های مختلف است. ویژگی هایی مثل جمعیت، جنسیت، مشاغل و...

    با استفاده از این الگو شما با کم ترین هزینه و زحمتی می توانید گروه های خاص با محتوای خاص داشته باشید.

    2-    عدم شفافیت

    وضوح محتوا در ارسال ایمیل گروهی یکی از اصول ارتباط است. تا حد امکان زبان را ساده نگه دارید، طوری که مخاطبین شما بفهمند که شما مایل به ارتباط هستید. وضوح محتوا بسیار مهم است زیرا پیام شما را دانش آموزان، دانشجویان، شهروندان برتر و مدیران ارشد و ... خواهند خواند.

     

Go To
Page Size