• قانون ارسال ایمیل گروهی

    ارسال ایمیل گروهی امروزه در بازاریابی اینترنتی اهمیت ویژه ایی دارد.اسپم شدن این گونه ایمیل ها اثر نا مطلوبی در بازاریابی اینترنتی و کسب و کار شما می گذارد.

    در این جا روش‌هـایی برای دریافت نکردن اسپم در ارسال ایمیل تبلیغاتی به شما ارائه می دهیم

    با در نظر گرفتن برخی نکات، تعداد اسپم هـا را  در ارسال ایمیل تبلیغاتی می توان کاهش داد. اسپم هـا ارتباط مستقیمی با ویروس‌هـا نداشته و حتی ممکن است ایمیل‌هـایی که از منابع معتبر ارسال شده اند نیز در زمره این گروه قرار گیرند.

    قبل از ارسال آدرس ایمیل به صورت آنلاین، باید به دنبال قوانین و حریم خصوصی یک سایت مورد نظر گشت. سایت‌هـای شناخته شده دارای یک لینک خاص روی سایت خود به منظور آشنایی کاربران با سیاست‌های آن سایت در خصوص نحوه برخورد با اطلاعات ارسالی هستند. باید قبل از اارسال ایمیل گروهی آدرس ایمیل خود یا دیگر اطلاعات شخصی، آن را مطالعه نمود و از اینکه مالکان یا مسئولان سایت قصد انجام چه کاری را با اطلاعات ارسالی دارند آگاه شوید.

    زمانی که برای دریافت خدمات یا صورت حساب جدید عملیات وارد شدن انجام می شود، ممکن است بخشی گزینه‌ها به صورت پیش فرض انتخاب شده باشند که در خصوص محصولات یا سرویس‌هـای جدید به آن آدرس ایمیل ارسال شود. بنابراین در صورتی که آنان به همان وضعیت باقی بمانند، به زودی حجم زیادی از نامه‌های الکترونیکی دور از انتظار، ارسال خواهد شد.

    باید قابلیت فیلترینگ برنامه‌ها و سرویس‌های پست الکترونیکی در ارسال ایمیل گروهی را شناسایی و به کار برد. در بسیاری موارد می توان آدرس یا دامنه‌های ناخواسته را بلوک کرد.

    هرگز روی لینک‌های موجود در یک اسپم نباید کلیک کرد. با کلیک لینک ارسالی توسط یک اسپم، صرفا معتبر بودن آدرس ایمیل به اطلاع آنان رسانده شده است. گزینه (عدم عضویت یا لغو اشتراک) نیز روش دیگری به منظور جمع آوری آدرس‌های ایمیل معتبر است. در این روش با استفاده از تیترهای جذاب کاربران تشویق به دیدن عکس، فیلم و... می شوند. بسیاری از کاربران کنجکاو نیز فریب این روش را می خورند و در نهایت به دام این اسپم ‌ها می افتند. توجه کنید که آلوده شدن شما به این نوع هرزنامه‌ها دوستان و کسانی را که با آنها ارتباط ایمیلی دارید، آلوده می کند. پس همه نکات را که به امنیت شما در ارسال ایمیل تبلیغاتی کمک می کند جدی بگیرید. همچنین تلاش کنید که اطلاعات خود را مرتب به روز کنید.

    در  ارسال ایمیل گروهی باید مراقب ایمیل‌هـا با فرمت اچ تی ام ال نیز بود. بسیاری از شرکت ‌ها این ایمیل‌هـا را همراه با یک فایل گرافیکی لینک شده ارسال می کنند. زمانی که برنامه سرویس گیرنده ایمیل، اقدام به دانلود گرافیک می کند، آنان می دانند که ایمیل باز شده است. با غیر فعال نمودن گزینه دریافت اتوماتیک گرافیک در ایمیل و مشاهده ایمیل‌هـا با فرمت صرفا متن، می توان پیشگیری لازم را در خصوص این مساله انجام داد.

    از آدرس ایمیل خود هنگام ارسال ایمیل گروهی محافظت کنید. هیچ دلیلی ندارد که در هر سایتی می روید ایمیل خود را وارد کنید. البته این اتفاق ممکن از در حالت پر کردن فرم های کاغذی هم برای شما بیافتد. به عنوان مثال ممکن است به رستوران یا هتلی رفته باشید و در برگه اطلاعات هتل یا کارت نظر دهی رستوران از شما بخواهند که ایمیل تان را وارد کنید.

    اکثر وب سایت‌هـا برای ارائه خدمات رایگان از کاربر می خواهند حساب کاربری رایگان با ایمیلی معتبر بسازد. اما هزینه این خدمات رایگان به شکل دیگری باید پرداخت شود. بسیاری از شرکت‌هـا این آدرس‌های ایمیل را جمع آوری کرده و ایمیل فهرست‌هـای مختلفی می سازند که متناسب با علاقه کاربران دسته بندی شده است. این ایمیل فهرست‌هـا به شرکت‌های تبلیغاتی و تجاری فروخته می شوند. به این صورت کاربران ناخواسته درگیر این تجارت پرسود شده و روزانه ده‌هـا هرزنامه دریافت می کنند.

    وقتی برای ثبت نام در یک سرویس اینترنتی اطلاعات خود را وارد می کنید، به گزینه‌هـایی که به صورت پیش فرض انتخاب شده اند دقت کنید. در برخی مواقع این وب سایت‌هـا از شما سوال می کنند که می توانند به صورت مرتب خبرنامه خود را برای شما ارسال کنند. با عدم انتخاب این گزینه‌هـای پیش فرض از دریافت خبرنامه‌هـا و تبلیغات روزانه و هفتگی این وب سایت‌هـا راحت شوید.

    استفاده از فیلتر در ارسال ایمیل گروهی مفید است. بسیاری از شرکت‌هـای سرویس ایمیل به شما این امکان را می دهند که ایمیل‌های دریافتی خود را پالایش کنید. این کار می تواند بر اساس یک کلمه یا یک عبارت مشخص صورت گیرد. پیام را به عنوان اسپم گزارش کنید. همان طور که گفته شد بسیاری از سایت‌هـای ارائه دهنده خدمات پست الکترونیکی این امکان را به شما می دهند تا نامه‌هـای ناخواسته‌ای را که دریافت می کنید فیلتر کرد تا با این کار دیگر آن ها را دریافت نکنید. با این کار از این پس این ایمیل‌هـای ناخواسته به پوشه اسپم ایمیل شما می رود. برخی سرویس‌هـا این خدمات را ساده‌تـر و هوشمندتر ارائه می کنند. به عنوان نمونه در سرویس جی میل کاربر می تواند با انتخاب پیام دریافتی و فشار دادن دکمه Report messages as spam، ایمیل را به بخش مربوط به هرزنامه‌هـا بفرستد و پس از آن اطمینان حاصل کند که ایمیل‌هـای مشابه (از نظر عنوان و فرستنده و گاهی محتوا) در بخش اصلی ایمیل جمع نخواهند شد.

  • قانون ارسال ایمیل گروهی

    در ارسال ایمیل گروهی شما می توانید با مشتریانی که برای دریافت اطلاعات در گذشته با شما توافق کرده اند، تماس بگیرید. نکته مهم این است که آن ها باید به طور فعال گزینه ای را انتخاب کنند. ارسال ایمیل های بازرایابی ناخواسته یا اسپم غیر قانونی است.
    افشای جزئیات دریافت کننده در ارسال ایمیل تبلیغاتی غیر قانونی است، بنابراین شما باید یک گروه ایمیلی (bcc) بسازید. تمامی ایمیل های تجاری باید به طور واضحی قابل شناسایی باشند. در چنین زمانی، شما نباید هویت خود را پنهان کنید. در نهایت، هر ایمیل باید شامل گزینه انصراف و یا لغو اشتراک باشد تا افراد بتوانند در صورت تمایل آن را انتخاب کنند.

    ساخت ایمیل، در ارسال ایمیل گروهی

    در صورت ارسال اخبارهای ایمیل و یا آفرهای تجاری، محتوای ایمیل های شما باید برای گیرنده مفید و قابل قبول باشد. ارسال یک یا دو پیام غیر قابل قبول منجر به حذف تمامی ایمیل های شما خواهد شد. برای اطمینان از قابل قبول بودن، پیام ها را به بخش های خاصی تقسیم کنید. پاسخ ها را در ایمیل های قبلی کنترل کنید و مطمئن شوید که ایمیل شما به افراد مورد نظر رسیده است.
    راه های زیادی در ارسال ایمیل گروهی وجود دارد که شما می توانید از آن ها برای متمایز ساختن ایمیل تان از آن استفاده کنید. سعی کنید در ارسال ایمیل تبلیغاتی توجه گیرنده را به ایمیل جلب کنید، اما از ادعاهای اغراق آمیز خودداری کنید. از نوشته های ساده استفاده کنید. گیرنده را تشویق کنید تا از وب سایت شما بازدید کند.
    قبل از کلیک کردن بر روی دکمه ارسال، همیشه ایمیل را کنترل کنید و خودتان را به جای گیرنده بگذارید. آیا واقعا این ایمیل مفید و قابل قبول است؟
    ارسال یک ایمیل با ظاهری خوب در ارسال ایمیل تبلیغاتی بسیار مفید است، اما برخی از پیام ها به دلیل عدم کفایت نرم افزار منجر به به دردسر افتادن گیرنده می شود. بهتر است از ایمیل های متنی و همچنین نسخه HTML استفاده کنید.

    اندازه گیری پاسخ به ایمیل های شما  در ارسال ایمیل گروهی

    پیگیری نتایج کمپین های ایمیل، شما را قادر می سازد تا عملکرد خود را  مشاهده کنید.
    نتایج این که چگونه افراد کلیک کرده اند و چگونه افراد گزینه ها را انتخاب کرده اند  را به دست آورید. 
    میزان پاسخ برای ارسال ایمیل گروهی  اغلب بیشتر از دیگر روش های مستقیم بازاریابی است. میزان متوسط حدود ۴ درصد است. مطئن شوید که می توانید تمامی ایمیل ها را کنترل کنید و سفارشات را تکمیل کنید.
  • برای ارسال ایمیل گروهی محتوایی با کیفیت ایجاد کنید تا نرخ باز شدن آن افزایش یابد

    1- محتوای استراتژیک

    برای تولید محتوای با کیفیت و سریع برای ارسال ایمیل گروهی باید طرح و نقشه قبلی داشت. فقط 44 درصد از بازاریابان برای تولید محتوای خود برنامه ریزی دارند. درباره این موضوع فکر کنید، اگر شما به طور دقیق نمی دانید که برای بار اول چه کسی محتوا را بنویسد و یا اینکه چگونه بنویسد، و با همین بی اطلاعی و سردرگمی اقدام به تولید محتوا کنید عملا وقت خود را صرف محتوایی کرده اید که خواننده را جذب خود نخواهد کرد. بهتر است به جای این که توده ای از موضوعات مختلف در ذهن خود بپرورانید، یک یادداشت از راهکارهای مختلفی که می توان با آن ها تولید محتوای مفید داشته باشید، تهیه کنید مثلا

    - لوگویی که می خواهم در محتوای جدیدم از آن استفاده کنم

    - نوع محتوایی که مشتریان من بیشتر با آن ارتباط برقرار می کنند

    - پیدا کردن یک راه مناسب و مقرون به صرفه برای ارائه محتوا به مشتری مثل وبلاگ

    2- جمع کردن ایده های جدید برای موضوع محتوای ارسال ایمیل گروهی هر ماه

    یکی از چالش های بازاریابان ایده گرفتن برای موضوع محتواهای ارسال ایمیل گروهی ماه آینده و یا هفته آینده است. بهتر است اول هر ماه از کارمندان خود بخواهید با توجه به نیازها، چالش ها و مشکلاتی که مشتریان در ماه گذشته داشته اند ایده های جدید برای تولید محتوای ماه آینده بدهند. کارمندانی که بیشتر از همه با مشتری در ارتباط هستند بیشترین ایده ها را می توانند خلق کنند مانند کارمندان بخش پشتیبانی و یا فروش. اگر موضوعات داغ و یا breaking news در کسب و کار شما رخ داد همیشه آن ها را در اولویت موضوعات و ایده های دیگر قرار دهید.

    3- خلاقیت در ایجاد عنوان ارسال ایمیل گروهی

    با توجه به کسب و کارتان شما باید برای محتوای ارسال ایمیل گروهی که تولید می کنید عناوین متفاوتی ایجاد کنید، برای هر بخش از بازاریابی خود عناوین خاصی در نظر بگیرید. عنوان و موضوع امروزه نقش فوق العاده ای در بازاریابی اینترنتی ایجاد می کند زیرا اولین بخش از محتوای شماست که چشم خواننده به آن می افتد. در واقع دلیل آن که بیشتر بازاریابان نتیجه مطلوبی را از ارسال ایمیل گروهی به دست نمی آورند این است که بسیاری از مشتریانشان با عناوینی که به دستشان می رسد و یا موضوعاتی که در ایمیل های تبلیغاتی می خوانند، ارتباط برقرار نمی کنند. پس بهتر است به جای پرداختن به تولید محتوای زیاد به هدفمان از تولید محتوا فکر کنیم.

    بسیاری از بازاریابان قبل از تولید یک محتوا حدودا 25 نوع عنوان مختلف را برای آن انتخاب می کنند و از بین آن ها موثرترین را با مشورت دیگران انتخاب می کنند. گاهی اوقات به نظر می رسد که نیازی نیست این قدر زمان صرف انتخاب عنوان مناسب کنیم ولی به شما اطمینان می دهم که هم در بالا رفتن نرخ باز شدن ایمیل های تبلیغاتی و همچنین پائین آمدن نرخ اسپم بسیار تاثیرگذار است. 

    4- تولید محتوای منحصر به فرد و یونیک

    انتخاب محتوا یکی از حساس ترین فیلدهای بازاریابی محتوا محسوب می شود که بسیاری از افراد معتقد هستند جز سخت ترین بخش های آن می باشد. تحقیقات نشان داده بسیاری از بازاریابانی که محتوای با کیفیت تولید می کنند غالبا بر روی تولید محتواهای یونیک تا یک سال آینده برنامه ریزی می کنند. تولید محتوای یونیک نیاز به صرف وقت و ابتکار و هزینه خیلی زیادی ندارد. در این جا چند تکنیک ساده برای تولید محتوای منحصر به فرد در کمترین زمان توضیح داده شده :

    - انجام مصاحبه با افراد متخصص : بهتر است با یک سوال یا چند سوال شروع کنید و آن ها را به افرادی که متخصص تر هستند ارسال کنید. جواب هایی که آن ها برای شما ارسال می کنند یک محتوای یونیک را تشکیل می دهند که می توانید از آن در ارسال ایمیل گروهی استفاده کنید.

    - جمع آوری محتواهای تولید شده توسط کاربران : از کاربران خود بخواهید برایتان محتوا جمع کنند. اگر کاربران فعالی دارید مثلا از آن ها بخواهید در زمینه خاصی تصاویر مختلفی پیدا کنند و برایتان ارسال کنند و به بهترین تصویر جایزه بدهید یا از آن ها بخواهید راجع به فلان موضوع یک جمله کوتاه بنویسند و به بهترین آن ها آفر ویژه ای ارائه دهید.

    5- محتوای خود را برای شبکه های اجتماعی بهینه کنید

    به اشتراک گذاشتن محتوا در شبکه های اجتماعی موضوع بسیار مهمی است. نیمی از افرادی که در شبکه های اجتماعی عضو هستند به دنبال یافتن برندهای جدید می باشند بنابراین فرصت خوبی است که شما محتوای با کیفیت خود را جهت تبلیغات و معرفی خود در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

    - توجه کنید که دکمه رجوع به شبکه اجتماعیتان در تمامی محتواهایتان به وضوح دیده شود

    - از CTA ها برای تشویق خوانندگان به ویزیت سایتتان استفاده کنید به طور مثال جملات ساده ای مثل " لطفا نظرات خود را در صفحه فیس بوک با ما به اشتراک بگذارید" را استفاده کنید

    - برای یک محتوا مشابه در هر شبکه اجتماعی عنوان متفاوتی در نظر بگیرید در واقع یک محتوا را با یک عنوان ثابت در تمام شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید.

     

  • 5قدم تا یک بازاریابی اینترنتی با محتوای موفق در ارسال ایمیل گروهی

    در حال حاضر محتواهای موفق بسیار گران بها می باشند. به عبارت دیگر محتوا به عنوان یک سرمایه گذاری که بازگشت سرمایه مثبتی خواهد داشت محسوب می شود. آیا شما سرمایه گذاری سنگینی در زمینه بازاریابی اینترنتی داشته اید و بازگشتی ندیده اید؟ آیا شما و تیمتان با نقشه های متعدد برای بازاریابی اینترنتی رو به رویید اما نمی دانید از کجا باید شروع کنید ؟

    نگران نباشید، در اینجا 5 قدم تا بازاریابی اینترنتی با محتوای موفق ر ا در ارسال ایمیل گروهی به شما توضیح خواهیم داد :

    1- با فکر و برنامه ریزی شروع کنید :

    مطالعات در زمینه بازاریابی نشان می دهد که بازاریابان B2B که استراتژی بازاریابی اینترنتی خود را بر مبنای محتوای موفق گذاشته اند بر روند بازگشت سرمایه تاثیر مثبت داشته است.

    محتوایی که برای ارسال ایمیل گروهی خود انتخاب می کنید باید برخی استاندارد های زیر را داشته باشد :

    • مرتبط با موضوعی که برای ارسال ایمیل گروهی انتخاب کرده اید باشد
    • شامل تجربیات و دانسته های شما باشد
    • دارای طرحی با نفوذ به صنعت و تخصص
    • از لحاظ حجم و تعداد متناسب با موضوع باشد و منابع استخراجی آن معتبر باشند.

     

    2- در مورد اینکه سازمان شما چگونه می تواند در مورد دیدگاه مشتریان تجربه کسب کند فکر کنید .برای پیش ینی محتوای بعدی بهتر باید به فکر مشتریان نفوذ کنید

    3-     در بین شرکای خود اافرادی که استعداد بیشتری در تولید محتوا دارند را پیدا کنید.

    4-  همیشه محتوا ها را با استراتژی ارسال ایمیل گروهی خود هم تراز کنید. محتوای شما لازم است با همه ابعاد ارسال ایمیل گروهی هم تراز باشد.

    5-  نحوه اندازه گیری و معیار های اندازه گیری میزان موفقیت در بازاریابی محتوا را مطالعه کنید. این موضوع مهمی است. مدیران تنمایلی ندارد در جایی سرمایه گذاری کنند که بازگشت سرمایه آن ها به صورت واضح و روشن اندازه گیری نمی شود.

  • دوازده ایده برای محتوای خبرنامه در ارسال ایمیل گروهی

    اگر شما نیز از یک سری قاعده های روزمره و تکراری که در نوشتن خبرنامه ها استفاده می شود هنگام  ارسال ایمیل گروهی تبعیت می کنید و از تکرار آن ها خسته شده اید، با کمی تغییرات در آن ها می توانید شانس بیشتری برای جذب مشتریان بیشتر بدست آورید.

    ما در این جا دوازده ایده برای ایجاد محتوایی بهتردر ارسال ایمیل گروهی ارائه می دهیم

    1. لیستی از سایت ها، محصولات و مقالاتی که مورد علاقه کارمندانتان است را تهیه کرده و به اشتراک بگذارید.
    2. آخرین فعالیت، اخبار و جوایزی که شرکت شما ارائه داده است را در ارسال ایمیل گروهی نمایش دهید.
    3. اخبار روز مرتبط با کسب و کار خود را بررسی کنید و برداشت خود را به طور مختصر قرار دهید.
    4.  یک مصاحبه تصویری برجسته از کارکنان متخصص خود قرار دهید.
    5.  ویژگی های خیریه هایی که با آن ها کار می کنید را قرار دهید.
    6.  از سمینار های آنلاین، محتوا تهیه کنید و آن ها را در ارسال ایمیل گروهی خود قرار دهید.
    7.  سه مطلب مهم در مورد کسب و کارتان را که ممکن است مخاطبان ندانند، در اختیار آن ها قرار دهید.
    8. پنج نکته جدیدی که اخیرا شما و تیم کسب و کارتان تجربه کرده اید را هنگام ارسال ایمیل گروهی در اختیار مشتری قرار دهید.
    9.  یک مجموعه فیلم و یا مقاله از تجربیات خود تهیه کنید و در اختیار مخاطبان هنگام ارسال ایمیل گروهی قرار دهید.

    10. یک داستان کوتاه از تاریخچه شرکت و کسب و کار خود بنویسید .

    11. از مشتریان خود بخواهید سه چیزی که دوست دارند در کسب و کار، محصولات و یا خدمات شما بهتر شود را بگویند.

    12. خلاصه ای از مقالات، تخته سیاه و هر جایی که محتوایی نوشته اید تهیه کنید و آن را از طریق ارسال ایمیل گروهی در اختیار مشتری قرار دهید.

     

     

  • 20
    اردیبهشت

    چگونه لیست ایمیل بهتری داشته باشیم؟

    نگهداری یک لیست سریع با کیفیت قسمتی از ارسال ایمیل گروهی است که اغلب نادیده گرفته می شود. کیفیت در این جا به معنای این است که مشترکین ایمیل ها را باز کنند و بخوانند یعنی نرخ باز شدن ایمیل ها مهم است. حتی اگر شما به شدت مشغول باشید، در طول زمان لیست شما نیاز به ویرایش و نگهداری دارد.

    در این مقاله ما به شما توصیه هایی برای نگهداری بهتر لیست، جهت افزایش نرخ باز شدن در ارسال ایمیل گروهی خواهیم داد.

    -          کیفیت مهم تر از کمیت

    با فرض این که شما مشترکین خود را از روش مناسبی به دست آورده باشید، شما باید یک لیست با کیفیت داشته باشید. اگرچه تلاش های شما نباید این جا پایان بپذیرد. حفظ کیفیت باید از به دست آوردن مشتریان جدید مهم تر باشد.

    همانند بسیاری از موارد زندگی کیفیت بر کمیت ترجیح داده می شود. در واقع داشتن 20000 مشترک با نرخ باز شدن 20 درصد به مراتب بهتر از داشتن 30000 مشترک با نرخ باز شدن 3 درصد است.

     

    -          لیست خود را معتبر کنید

    اول از همه اگر بیش از یک سال است که  ارسال ایمیل گروهی برای لیست خود انجام نداده اییی، باید کمی پاک سازی در لیست ایمیلتان انجام دهید. این مساله خیلی مهم است، زیرا مشترکینی که غیر فعال شده اند و یا صندوق ورودی خود را رها کرده اند و به آن سر نمی زنند، ممکن است به تله های اسپم تبدیل شده باشند. ارسال یک کمپین برای اسپم ها ، تاثیر زیادی در کاهش اعتبار شما دارد و کمپین های آینده شما در پوشه های جانک می نشیند.

    خبر خوب این است که ابزارهای متنوع اعتبار سنجی آنلاین وجود دارد. یکی از آن ها که ما به شما پیشنهاد می کنیم و بسیار قابل اعتماد است شرکت Brite است.

    اگر شما لیست خود را از یک ESP دیگر آپلود کردید، مطمئن باشید ایمیل های اضافی پاک شده باشند. اگر ESP شما گزینه ای برای تبدیل مشتریان فعال فراهم نکند، شما باید به همه ایمیل های ورودی اعتباری بدهید.

    اجازه بدهید مشترکین، هر زمان خواستند، لغو اشتراک کنند. مطمئن شوید لینک لغو عضویت در قسمت فوتر(پایین) خبرنامه شما وجود دارد. بهتر است به مشترکین خود اجازه بدهید هر وقت که خواستند لغو عضویت کنند. پنهان کردن گزینه ی انجام این کار، می تواند دلیلی بر شکایات اسپم و یا حتی گزارشات SPAMCOP باشد.

    -         معامله با مشتریان غیر فعال :

    مشترکین غیر فعال کسانی هستند که ایمیل های  شما را باز نمی کنند، روی چیزی کلیک نمی کنند، و هیچ نشانه هایی از زندگی ندارند. متخصصین ارسال ایمیل گروهی نظرات متناقضی در مورد این که آیا شما این مشترکین را حفظ کنید  یا به طور کلی از یاد ببرید دارند.

    از منظر اقتصادی حفظ کردن این گونه آدرس های غیر فعال در لیست شما ممکن است بی معنی باشد. آن ها فقط حجم لیست شما را بدون به دست آوردن هیچ دستاوردی زیاد می کنند. از جهت دیگر آن ها حتی می توانند خساراتی به اعتبار شما وارد کنند.

    اخیرا Hubspots نشان داده است که دهش ایمیل وابسته به یک مقیاس متریک است. تعداد زیادی از مشترکین غیر فعال یعنی نرخ باز شدن کم تر...

    و نرخ باز شدن کم می تواند دلیلی بر شناخته شدن شما به عنوان یک اسپمر باشد. پاک کردن مشترکین غیر فعال می تواند باعث بالا رفتن نرخ باز شدن و اعتبار بهتر در ارسال ایمیل گروهی شود.

    از سوی دیگر، بعضی انجمن های گفت و گوی تجارت معتقدند که این کار بهتر از نگهداری مشترکین غیر فعال است. او استدلال می کند که باید ارسال ایمیل گروهی خود را ادامه بدهید تا منجر به باز شدن یا در نهایت خرید شود.

     

    -          ارسال یک ایمیل تاییدیه برای کسانی که از طریق فرم ثبت نام ایمیل خود را وارد می کنند :

    با توجه به پاراگراف آخر، ما معتقدیم این یک ایده خوب برای ارسال مجدد تاییدیه یا کمپین هایی تعاملی خوب برای مشترکین غیر فعال است.

    چنین کمپین هایی نشان می دهد مشترکین شما واقعا غیر فعال هستند و یا تظاهر به فعال بودن می کنند.

    وقتی شما یک کمپین تاییدیه مجدد راه اندازی می کنید، دو روز فرصت برای مشترکین غیر فعال تعیین می کنید تا نسبت به آن عکس العمل نشان دهند. اگر آن ها مجددا تایید نکردند، بهتر است که وضعیت آن ها را تغییر داده و اشتراک آن ها را لغو کنید. اما به طور کامل پاک نکنید. اگر آن ها عکس العمل نشان دادند، شما می توانید برای آن ها یک کمپین منظم ارسال کنید.

    هم چنین می توانید از کمپین های تاییدیه مجدد برای مهندسی معکوس مشترکین خود استفاده کنید.به دلایل متنوع، ممکن است ارسال ایمیل گروهی شما متوقف شود.

    به طور خلاصه، کیفیت مشترکین لیست شما گامی بزرگ در ارسال ایمیل گروهی موفق است. اگر شما در حال ارسال به یک لیست پر از آدرس های اشتباه نظیر : اسپم ها و مشترکین غیر فعال هستید، حتی بهترین خبرنامه ها و محتوا ها نمی توانددر ارسال ایمیل گروهی به شما کمک کند.

    از نکات مذکور استفاده کنید و کیفیت لیست مشترکین فعال خود را افزایش دهید.

     

     

     

     

     

     

  • 6
    اردیبهشت

    ارسال ایمیل گروهی و راه های موثر آن

    ارسال ایمیل گروهی بخشی از فرآیند گسترده ی بازاریابی اینترنتی است. ارسال ایمیل گروهی عبارت است از ارسال ارسال انبوه ایمیل برای رسیدن به هدفی خاص، به افرادی که خودشان ابراز تمایل کرده اند. در واقع ایمیل، تبلیغی برای یک محصول یا خدمات نیست بلکه تبلیغی برای یک صفحه از سایت تان است. بنابراین هدف آن هدایت افراد به سایت تان، جهت معرفی خدمات، محصولات، شناساندن مارک و آرم تجاری و یا جلب بازدید کننده برای سایت یا وبلاگ تان است.

    ما در این جا چند روش موثر را برای بهبود بازاریابی اینترنتی شما ارائه می دهیم:

    • از نرم افزارهای مناسب برای ارسال ایمیل گروهی استفاده کنید

    بهترین روش برای ارسال ایمیل گروهی استفاده از یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ حرفه ای است، زیرا استفاده  از روش های دیگر مثل یاهو و یا جی میل محدویت های خاص خود را دارند زیرا اگر بیشتر از یک حد مجاز در روز ایمیل ارسال کنید شما به عنوان اسپمر شناخته خواهید شد و حساب کاربری شما مسدود خواهد شد در حالی که استفاده از نرم افزارهای حرفه ایی ارسال ایمیل گروهی این نقص را ندارند و باعث کاهش احتمال  اسپم شدن ایمیل های ارسالی شما، افزایش سرعت ارسال ایمیل، امکان شخصی سازی ایمیل ها و... می شوند.

    • با روش های علمی و صحیح، لیست جامعی از آدرس ایمیل مشتریان خود تهیه کنید

    شما می توانید با قرار دادن فرم ثبت نام در وب سایت خود باعث شوید که لیست آدرس ایمیل های شما جامع تر شود و یا با قرار دادن لینک ثبت نام در تبلیغات آنلاین خود آدرس ایمیل های بیشتری را جمع آوری کنید. در روابط روزانه ی خود نیز می توانید هر کسی را که ملاقات می کنید آدرس ایمیلش را دریافت کنید و هزاران راه دیگر که باعث می شود که تعداد آدرس ایمیل های لیست شما افزایش یابند.

    • برای ایمیل خود محتوای موثر ایجاد کنید

    محتوای ایمیل خود را می توانید با قرار دادن تجارب خود در کسب و کارتان، معرفی محصولات خود، مقالات آموزشی در زمینه ی کاریتان و مصاحبه با افراد متخصص و موفق در حوزه کاری خودتان موثر تر و جذاب تر کنید.باارسال ایمیل گروهی با محتوای بهتر می توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.

    • کمپین ایمیلتان را ایجاد کنید.

    در این بخش که آخرین مرحله از ارسال ایمیل گروهی است شما باید اطلاعات ایمیلی را که می خواهید  ارسال کنید، وارد کنید. این اطلاعات شامل نام کمپین، موضوع ایمیل، نام فرستنده ایمیل، وارد کردن آدرس ایمیل خودتان می باشد. سپس باید قالب ایمیل خود را طراحی و محتوای ایمیل تان را وارد کنید و سپس تنظیمات مربوط به تاریخ و ساعت ارسال ایمیل تان را وارد کنید.

     

  • 23
    فروردین

    تعامل بهتر با مشتریان با ارسال ایمیل گروهی

    چیزی که این روزها بسیار واضح است 77% تاجران و صاحبان مشاغل ترجیح می دهند از طریق ارسال ایمیل گروهی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و این کار زمانی ایده آل است که این ایمیل ها به دست همه ی مشتریان برسد. ایجاد ارتباط از طریق ارسال ایمیل گروهی  راهی موثر برای افزایش مشتریان و حفظ آن ها به صورت مشتری دائمی  است.

    در حال حاضر ارسال ایمیل گروهی برای  بازاریابان اینترنتی یک چالش است به خاطر این که همه ی افراد  علایق و احتیاجات یکسانی ندارند.  

    با رعایت  نکات زیر سعی بر این است که بتوان با مشتریان تعامل بهتری ایجاد کرد

    _   بین محتوای ایمیل های ارسالی  و  بخش بندی مشتریان یک تعادل ایجاد کنید .

    _  از قبل محتوایی  را که می خواهید در ارسال ایمیل گروهی  ایجاد کنید مشخص کنید .

    هرچند امکانات موجود زیاد هستند ولی باید آن ها را بر اساس درجه اهمیت،  اولویت بندی و دنبال کرد. بر روی محتوا های ارزشمند تمرکز کنید و سعی کنید از آن ها در ارسال ایمیل گروهی خود استفاده کنید.

    _  اطمینان حاصل کنید که بخش بندی ایمیل ها بر اساس یک استراتژی درست انجام می شود. برای این کار بازاریابان اینترنتی موفق را به عنوان الگو برای خود قرار دهید. از ابزارهای موجود برای ایجاد محتوای ارزنده به خوبی استفاده کنید چرا که فرایند بازاریابی ایمیل تاثیر به سزایی بر کسب و کار شما می گذارد.

    _   به مشتریان خود گوش دهید و آزمایش کنید.

    مشتریان دوست دارند بیشتر محصولاتی را که به آن ها علاقه مند هستند را ببینند. مطمئن شوید که به نیاز های مشتریان خود پرداخته اید. بازاریابان شرکتتان را امتحان کنید نتایج را بررسی کنید و پیام هایتان را تصحیح کنید. سپس برای بهینه کردن تجربیاتتان دوباره تست کنید.

     

    _   نقاط تماس با مشتریانتان را شناسایی کنید.

    کدام شیوه ی ارتباطی بین شرکت و مشتری کارآمدتر است؟

    لیستی از  تمام زمان های تماس مشتریان با شرکتتان را تهیه کنید و مطمئن شوید تمام این راه های تماس منجر به خدمات عالی تر به مشتری می شود.

    _ راه های مورد علاقه و زمینه های تعامل با مشتری را مشخص کنید.

    لیست مشتریان خود را بر اساس علایق آن ها بخش بندی کنید تا متوجه شوید  در کدام بخش مشتریان تعامل بیشتری دارند؟ واکنش آن ها در مقابل ارسال ایمیل گروهی چگونه است ؟ این بخش بندی روشی بسیار  موثر برای بازاریابی اینترنتی موفق است.

    _ علاقه مندی مشتریان را با اولویت های کسب و کار ترکیب کنید تا بر نیاز های آن ها تمرکز کنید.

    و در آخر نرخ بازگشت سرمایه را با ارسال ایمیل گروهی به حداکثر برسانید.

    به مدیران شرکت ثابت کنید برای انجام این کار وقت گذاشته اید. تحقیق، زمان بر ترین مرحله است اما به شما کمک خواهد کرد که بازار را به درستی بخش بندی کنید.

    منبع:

    http://sherpablog.marketingsherp.com/consmer-marketing/fiish-line-tells-us-what-customers-want-in-email-marketing

     

  • چگونه تبلیغات ایمیلی موثر تری داشته باشیم؟

    تبلیغات ایمیلی یکی از بهترین روش ها در دنیای کنونی تبلیغات است. ارسال ایمیل گروهی به منظور تبلیغات این روزها به یک مطمئن تبدیل شده است. بسیاری از آژانس های تبلیغاتی از ایمیل ها به منظور ارسال خبرنامه های خود استفاده می کنند و معرفی محصولات و خدمات را از این طریق انجام می دهند. اما چگونه می توانیم قدرت این نوع از تبلیغات را بیشتر کنیم؟

    در این مقاله به طور مختصر به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد :

    1- استفاده صحیح از نوار عنوان :

    اگر تصمیم گرفته اید از تبلیغات ایمیلی استفاده کنید، باید سعی کنید در همه قسمت ها برای مخاطبین جذابیت ایجاد کنید. از همه قسمت ها مهم تر نوار عنوان است. در واقع نوار عنوان دریچه ورود به ایمیل شماست. هرچقدر عنوان شما مهیج تر و جذاب تر و خلاقانه تر باشد، نرخ باز شدن ایمیل های شما بیشتر می شود. برای اینکه بتوانید نوار عنوان های بهتری بنویسید مقاله چند ایده خوب برای نوار عنوان در فرستادن ایمیل تبلیغاتی را مطالعه کنید

     

    2- استفاده از گیف ها(تصاویر متحرک) :

    تصاویر پویا در انتقال مفاهیم موثر تر هستند. شما نیز می توانید از همین فرصت استفاده کنید و همه چیزهایی که مد نظرتان است را در قالب تصاویر متحرک به کاربران نمایش دهید. برای اینکه بتوانید در این راه موفق تر باشید مقاله 6 دلیلی که باید از تصاویر متحرک در خبرنامه های ایمیلی خود استفاده کنید را بخوانید

     

    3- دادن هدیه به مشترکین :

    مردم عاشق هدیه گرفتن هستند. در تبلیغات ایمیلی شما می توانید به آن ها در صورت عضویت در خبرنامه ها و یا اشتراک گذاری و معرفی شما به دوستانشان هدیه ای در نظر بگیرید. لازم نیست این هدیه چیز خیلی بزرگی باشد. همین قدر که نشان از قدردانی شما باشد کافیست.

     

    4- پیام خوش آمد :

    در هنگام تبلیغات ایمیلی ارسال پیام خوش آمد برای اعضای جدید رویکردی درست در ایجاد صمیمیت است. ارسال ایمیلی برای کاربران که به صورت شخصی برای آن ها فرستاده شده باشد و حاوی اطلاعات شخصی آن ها باشد، می تواند موجب تعاملی هدفمند شود.

     

    5- ارسال ایمیل های شخصی سازی شده :

    زمانیکه ایمیلی را برای کسی می فرستید و آن را با عنوان شخصی برای او ارسال می کنید، به او این حس را القا می کنید که برایش احترام و ارزش ویژه ای قائل هستید. لذا همیشه ایمیل هایتان را به صورت کاملا شخصی سازی شده ارسال نمایید.

     

    6- محتوای ارزشمند :

    هیچ چیز به اندازه ی محتوای ارزشمند و با کیفیت تاثیرگذار نیست. محتوا پادشاه است. این جمله را همیشه یادتان بماند. محتوای خوب می تواند همه ضعف ها و کمبودها را پوشش دهد. باید بر روی محتوا حسابی وقت بگذارید و بهترین مطالب را تولید کنید. مهم است که بدانید چه جایی از عکس ها استفاده کنید، چه جایی از ویدیوها و متن ها و .... یک انتخاب درست می تواند همه چیز را به صورت معجزه آسایی تغییر دهد.

     

    7- امکان لغو اشتراک :

    امکان لغو اشتراک یعنی به صورت غیر مستقیم به آن ها بگویید، آنقدر برای ما مهم و محترم هستید که هر لحظه که ناراضی بودید، اختیار آن را دارید تا لغو اشتراک کنید. در تبلیغات ایمیلی این نوع احترام به نوبه خود اثری مثبت در ذهن گیرنده خواهد داشت. پس از آن غافل نشوید.

     

     

  • ارسال ایمیل انبوه در یک نگاه

    ارسال ایمیل انبوه و به نوعی بازاریابی از طریق ارسال ایمیل تنها ارسال ایمیل با یک متن تبلیغاتی یا متن های معمول نیست و به این که از یک آدرس ایمیل به یک آدرس ایمیل متنی ارسال شود را ارسال ایمیل انبوه نمی نامند .

    دلیل تفاوت ارسال ایمیل سنتی با ارسال ایمیل انبوه دقیقا همانند فضای مجازی است که در آن صرف تحویل یک برگ آگهی به فردی در خیابان یا سفارش آگهی برای شیرینی فروشی در مجله خودرو و ماشین نامش نه تنها تبلیغ و بازاریابی نیست ، بلکه به نوعی ضد تبلیغ و تحت شرایطی موجب فرار مشتری نیزخواهد شد .

    ارسال ایمیل انبوه  send bulk email در یک نگاه !

    شیوه صحیح ارسال ایمیل انبوه از  طراحی ایمیل تبلیغاتی بصورت تصویری یا طراحی HTML  تا جستجو بانک اطلاعاتی تفکیک شده از ایمیل های فعال شروع می شود. ارسال ایمیل انبوه با رعایت استاندارد های ارسال ایمیل انبوه همه و همه نیاز به مشورت با یک کارشناس بازاریابی الکترونیک، مسلط به میل سرور ها و قوانین و شرایط اسپم و شیوه های فرار از اسپم می باشد . در این مقاله تلاش شده تا بطور کامل کارشناسان بازاریابی و تبلیغات و شرکت های نوپا که به تازگی ارسال ایمیل انبوه را دارند را با قوانین ارسال ایمیل انبوه و همچنین  روش های صحیح و میزان تاثیر گذاری روی دریافت کننده ایمیل تبلیغاتی آشنا کنیم.

    ارسال ایمیل انبوه ، شکلی از بازاریابی مستقیمی می باشد که از نامه های الکترونیکی یا ایمیل ها بعنوان ابزاری برای ارتباط تجاری یا پیام های تبلیغاتی استفاده می کند. در شکل کلی آن، هر ایمیلی که به یک مشتری مستعد فرستاده می شود، می تواند به نوعی ارسال ایمیل انبوه محسوب شود. ولی در هر حال، این عبارت، معمولا برای اهداف زیر استفاده می شود:

    ● فرستادن ایمیل با هدف افزایش ارتباط یک فروشنده و مشتریان قبلی یا فعلی وی، به منظور تشویق مشتریان نمونه و تداوم همکاری تجاری.
    ارسال ایمیل انبوه با هدف دستیابی به مشتریان جدید یا متقاعد کردن مشتریان فعلی برای خرید بی درنگ کالا یا خدماتی.
    ● افزودن تبلیغات به پیام های الکترونیکی و ایمیل هایی که توسط شرکت ها برای مشتریان آنها فرستاده خواهد شد.
    ● ارسال پیام های الکترونیکی از طریق اینترنت توسط ایمیل
    ● محققین در سال ۲۰۰۶، طبق برآوردی، تخمین می زدند که تنها در ایالات متحده، بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار صرف ارسال ایمیل انبوه شده است.

    مزایای ارسال ایمیل انبوه

    ارسال ایمیل انبوه (از طریق اینترنت)، به دلایل زیر، در میان شرکت ها رواج یافته است:
    بازگشت هزینه بطور کاملا دقیق (ROI)، قابل ردگیری خواهد بود (از طریق سبد خرید و موارد مشابه) و ثابت شده است که این بازگشت هزینه، در صورتیکه ارسال ایمیل انبوه به طریقه درستی صورت گیرد، بالا خواهد بود. ارسال ایمیل انبوه اغلب طبق گزارشات پس از سرچ مارکتینگ، موثرترین تاکتیک بازاریابی آنلاین می باشد.

    تبلیغ دهندگان می توانند به افراد و شرکت هایی دسترسی داشته باشند که از طریق ثبت نام در سیستم دریافت ایمیل برای موضوعاتی که به آنها علاقه دارند، وارد سیستم شده اند.بیش از نیمی از کاربران اینترنتی، همه روزه، ایمیل های خود را برای دریافت یا ارسال پیام، چک خواهند کرد.ایمیل، ابزاری در دست بازاریاب های اینترنتی می باشد، بطوریکه در سال ۲۰۰۹، طبق برآوردی، سرمایه گذاری در آن، با افزایش ۱۵ درصدی، به رقمی معادل ۲۹۲ میلیون دلار در انگلستان رسید.

    معایب ارسال ایمیل انبوه

    طبق گزارشاتی در اواسط سال ۲۰۰۸ میلادی که توسط شرکت خدمات ایمیلی Return Path بیرون داده شد، رسیدن ایمیل ها به مقصد که حتی توسط بازاریاب های قانونی ارسال می شوند، مشکلی اساسی می باشد. بر طبق این گزارش، سرورهای قانون مخصوص ارسال ایمیل، بطور میانگین نرخ ارسال موفقی معادل ۵۶ درصد را داشتند. ۲۲ درصد از پیام ها، در مرحله ارسال رد می شوند (bounce) و ۸ درصد از آنها نیز فیلتر می شدند.

    شرکت هایی که استفاده از ارسال ایمیل انبوه را در برنامه های خود دارند، می بایست مطمئن شوند که برنامه هایشان، از قوانین اسپم سازی تخطی نمی کند نظیر ارسال Spam های ناخواسته، و قوانین بازرگانی (CAN-SPAM) در ایالات متحده، و در اروپا، حریم خصوصی و ضوابط محاورات الکترونیکی (تصویب شده در سال ۲۰۰۳)، و قوانین شرایط استفاده از خدمات اینترنتی یا ISP.

    تبلیغات ایمیلی ثبت نامی

    ارسال ایمیل انبوه یا بازاریابی به همراه مجوز از سوی کاربر، روشی از تبلیغات از طریق ایمیل است که در آن گیرنده پیام تبلیغاتی، به میل خود آنها را دریافت می کند. این روش، یکی از چند روشی است که توسط بازاریاب ها، برای حذف معایب ارسال ایمیل انبوه ، تشکیل شده است.

    ارسال ایمیل انبوه با قابلیت عضو شدن، ممکن است از تکنولوژی هایی که از پروتکل های  hand shaking میان فرستنده و گیرنده استفاده می کنند، استفاده نماید. این سیستم، در نهایت به درجه ای از رضایتمندی میان مشتریان و بازاریاب ها خواهد رسید. چنانچه از روش بازاریابی با قابلیت عضو شدن استفاده شود، مواردی که به مشتریان ایمیل خواهد شد، قابل پیش بینی خواهد بود. فرض بر این است که مشتری؛ با تمایل خود، ایمیل ها را دریافت می کند و احتمال آنکه ایمیلی ناخواسته دریافت کند، به کمترین حد ممکت خواهد رسید. بطور ایده آل، تبلیغ دهندگان ایمیلی در سیستمی با قابلیت عضو شدن، برای مشتریان، بسیار آشنا تر و مرتبط تر از تبلیغ دهندگان غیر هدفمند خواهند بود.

    مثالی خوب از بازاریابی با مجوز مشتری، نامه های خبری یا news letter هایی می باشند که به مشتریان هدفمند تبلیغ دهندگان فرستاده خواهند شد. چنین نامه های خبری ای، مشتریان را از محصولات آتی، و وقایع در حال شرف، مطلع خواهد ساخت. در این فرم تبلیغات، شرکتی که می خواهد نامه ای خبری به مشتریان خود بفرستد، ممکن است از آنها بخواهد که آیا هنوز مایل هستند پیامی را از سوی آنها دریافت دارند یا نه.

    اطلاعات تماسی مشتریان، می تواند در دیتابیسی قرار گرفته باشد و بازاریاب ها می توانند بطور خودکار، ایمیل هایی را برای مشتریان هدفمندشان ارسال نمایند. آنها همچنین می توانند تبلیغات را تنها به بخشی از مشتریان مرتبط تر ارسال نمایند.

    قوانین و شرایط ارسال ایمیل انبوه

    در سال ۲۰۰۲ میلادی، اتحادیه اروپا، شرایطی را برای محاورات خصوصی و الکترونیکی، وضع می کند. مقاله ۱۳ از این شرایط، استفاده از آدرس های الکترونیکی را برای مقاصد بازاریابی منع می کند. قوانین وضع شده، مجاب می کند که ارسال ایمیل انبوه ، می بایست با قابلیت عضویت باشند بطوریکه ایمیل های ناخواسته تنها موقعی ارسال شوند که مشتری پیش از دریافت آن، با دریافت آن موافقت کرده باشد.

    این قوانین، از سال ۲۰۰۲ میلادی، در تمامی ایالات آمریکا، به اجرا در آمده است. در انگلستان نیز در از سال ۲۰۰۳، این قوانین، تحت عنوان “قوانین حریم خصوصی و محاورات الکترونیکی” به اجرا در آمد و برای تمامی سازمانهایی که به نوعی از ایمیل برای محاورات خود استفاده می کردند اجباری شد.

    قانون CAN-SPAM در سال ۲۰۰۳، جریمه ای را معادل ۱۶,۰۰۰ دلار، برای تخطی از قوانین اسپم سازی در نظر گرفت (۱۶,۰۰۰ دلار به ازای هر نفری که اسپم دریافت کند). در نتیجه بسیاری از بازاریاب های اینترنتی در ایالات متحده، از سرویسی یا از نرم افزارهای خاصی برای اطمینان از وفاداری به قوانین، استفاده می کردند.

    همزمان با سازماندهی در قوانین ارسال ایمیل انبوه ، سرویس دهندگان ایمیل (ESP) نیز به مشتریان خود کمک می کردند تا سیستم ارسال ایمیل انبوه خود را پیاده سازی و مدیریت کنند. ارائه دهندگان خدمات، الگوهایی را برای ارسال ایمیل انبوه فراهم می کردند و همچنین روشهایی را برای ثبت نام در سیستم و حذف خودکار، فراهم می کردند. برخی از ارائه دهندگان سرویس های ایمیلی یا ESP، آمارهایی را برای میزان پیام های با موفقیت ارسال شده و تعداد پیام های ارسال شده و باز شده را به مشتریان خود می دادند و همچنین آنها اطلاعاتی را در مورد آنکه چه میزان از دریافت کنندگان ایمیل های تبلیغاتی بر روی لینک های درون تبلیغات کلیک کرده اند را در اختیار مشتریان خود قرار می دادند.

    قانون CAN-SPAM، بعدها، با برخی از اصلاحات جدید بروز رسانی شد. این اصلاحات، شامل موارد زیر بودند: خروج از سیستم رایگان باشد، و نیز تعاریفی از ارسال کننده، آدرس های الکترونیکی، یا تعداد میل باکس ها بعنوان آدرس حقیقی و تعریف “شخص”بودند. قوانین جدید، در جولای ۲۰۰۸ میلادی، به تصویب رسید.

Go To
Page Size